קונטרה לכינוס החירום של אמני השמאל

ישי לפידות: "אמנים חוששים מקטלוג והדרה בתעשייה"

אמנים שהוזמנו לכנס שארגן ישי לפידות ונועד להבהיר כי הם "קודם כל יהודים וישראלים ורק אחר כך אמנים" - נעדרו מהאירוע בשל חששות מהדרה וקטלוג בתעשייה, כך טען לפידות. אחיו של דודו טופז: "אני הולך לרכוש כעת אויבים רבים בעולם התרבות רק בשל העובדה שאני משמיע גם את דעות האחר" (חדשות, תרבות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
ישי לפידות, ארכיון (צילום: יוסי אפללו)

עשרות אמנים ואנשי תרבות התכנסו הצהריים (שלישי) בבית הקפה "תמול שלשום" בירושלים, ומחו על מה שהן מכנים "סתימת פיות" של אמנים על ידי "אלו שחרטו על דגלם את חופש הביטוי". מאחורי האירוע עמדו הזמר ישי לפידות, מנכ"ל התאטרון הרפרטוארי היהודי אספקלריא חגי לובר ומנהל מועדון הגולה יונתן דובוב.

כינוס האמנים, הצהריים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אמנים סירבו להגיע מחשש ל'סימון' בתעשייה, כך טוען ישי לפידות (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
"קודם כל יהודים וישראלים", ישי לפידות (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

לפידות אמר באירוע כי "רבים מחבריי האמנים שרצו להופיע כאן היום, נמנעו להגיע בשל החשש שיקטלגו, יסמנו או ידירו אותם מברנז'ה מאוד מסוימת - דבר אשר יפגע להם בקריירה ובפרנסה. אבל אנחנו התכנסנו כאן, ימנים ושמאלנים, דתיים, מסורתיים וחילוניים בכדי לומר דבר אחד ברור- אנחנו קודם כל יהודים וישראלים, ורק אח"כ אמנים ויוצרים".

לפידות הוסיף: "לא ניתן בשם חופש היצירה והביטוי לפגוע בשמה הטוב של מדינת ישראל וערכיה. חורה לי שאלה שחרטו על דגלם את חופש הביטוי הם אלו שגורמים לסתימת פיות קשה בקרב אומני ישראל".

עודד קוטלר נואם בכינוס חירום של אמני ישראל, השבוע - ומעורר סערה (צילום: אסף מגל, ynet)

הסופר והמפיק מיקי גולדנברג, אחיו של דודו טופז ז"ל נשא גם הוא דברים באירוע ואמר כי "אני יודע שאני הולך לרכוש כעת אויבים רבים בעולם התרבות רק בשל העובדה שאני משמיע גם את דעות האחר. לא משנה מהי הדעה בה אתה מחזיק בתור אמן כל עוד אתה מתמקד ביצירה וברוח. במקום לנגח, במקום לריב אחד עם השני, במקום להעצים את המפלג על פני המאחד, בואו נחפש את היצירה החיובית, הישראלית ואת המכנה המשותף שמייחד אותנו".

"לא לפגיעה במדינת ישראל", ישי לפידות באירוע היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

חגי לובר אמר כי "ישנה יצירה, גם כזו שמעבר למה שהתקשורת מכירה. אלה הם האמנים השקופים. אבל אנחנו כאן היום כדי להציג את הכוחות הקיימים, אלה שלא מתביישים לתמוך ובמדינה ובחיילי צה"ל". יונתן דובוב אמר כי "התרבות לא נעצרת במשולש הרחובות שנקין, נחלת בנימין ופלורנטין בתל אביב. התרבות שייכת לכולם אני קורא לכם להגיע ולעודד יצירה מכל סוג ומכל מגזר. זו בושה שישנם אמנים רבים שאמרו לי שלא יוכלו להגיע כי יסומנו בתעשייה ויאבדו עבודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר