הפיגוע ליד דולב

מאות בלווית נרצח הפיגוע; "לאויב יש תרבות של רצח"

מאות בני אדם ליוו למנוחות את דני גנון הי"ד, שנרצח בפיגוע ביום שישי סמוך לדולב בבנימין. ראש העיר לוד יאיר רביבו: "במקום להתעסק במלחמות תרבות מיותרות אצלנו, כדאי שנהיה מלוכדים מול אויבנו הקמים לכלותינו, שלחלקים מהם יש רק תרבות אחת, תרבות של רצח וטרור". שר וח"כים הגיע ללוויה (חדשות,בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הלוויה, הלילה (צילום: איתי בלומנטל - Ynet)

מאות בהם בני משפחה חברים ומכרים השתתפו הלילה (מוצאי שבת) בהלוויתו של דני גונן הי"ד שנערכת בבית העלמין בעיר לוד. גונן נרצח ביום שישי על ידי מחבל סמוך ליישוב דולב בחבל בנימין. בין המשתתפים בלוויה גם השר אורי אריאל, סגנית השר ציפי חוטובלי וח"כ מוטי יוגב.

ראש העיר לוד יאיר רביבו מסר לקראת ההלוויה כי "העיר מרכינה ראש על הירצחו. מעשה הרצח הנתעב מחזיר אותנו למציאות הכואבת של מעשים נפשעים נגד יהודים רק בשל היותם יהודים".

לדברי רביבו: "במקום להתעסק במלחמות תרבות מיותרות אצלנו, כדאי שנהיה מלוכדים מול אויבנו הקמים לכלותינו, שלחלקים מהם יש רק תרבות אחת, תרבות של רצח וטרור. תנחומים למשפחה היקרה. יהי זכרו ברוך".

הרוג הפיגוע, דני גונן (צילום: פייסבוק)

ישראל מור, דודו של ההרוג, אמר מוקדם יותר ל-ynet כי "זה כאב אמיתי. הילד נתן הכול למדינה ואהב ואת המשפחה ואת הבריות. נזכור ממנו רק טוב. אבא שלו נפטר לפני חמש שנים ומאז הוא נכנס לנעלים שלו בחינוך ובדאגה לאחים שלו. הוא היה ועמוד התווך של המשפחה. הוא רק הלך לטייל ונרצח בדם קר".

בתוך כך, כוחות צה"ל סיימו במהלך השבת את הסריקות לאיתור המחבל שירה למוות בדני גונן הי"ד ופצע באורח קל עד בינוני את חברו - ככל הידוע עד לשעה זו מבלי לבצע מעצרים. פעילותם של הכוחות התמקדה בעיקר בסריקות ותשאולים בכפרים עין קיניא ודיר איבזיע הסמוכים למעין בו התרחצו גנון וחברו.

הסריקות לאחר הפיגוע (צילום: פלאש 90)

עם סיום הסריקות בשטח פתח צה"ל את דרכי הגישה לכפרים ומעתה החקירה תתמקד במישור המודיעיני ותבוצע על ידי השב"כ שהטיל איפול על כיווני החקירה.

הרכב בו נסעו גונן וחברו (צילום: פלאש 90)

מבדיקה ראשונית של הרכב בו שהו גונן וחברו עלה כי לפחות 10 כדורים נורו לעברם מהם לפחות ארבעה שפגעו במכונית. עוד עלה מהבדיקה כי לאחר הירי המחבל נמלט בריצה מהמקום.הקליעים, בקוטר 9 מ"מ, נמצאו בסמיכות לרכב של השניים והעידו על טווח כמעט אפסי ממנו בוצע הירי לעברם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר