שר החוץ של ספרד נאם, סאיב עריקאת שיגר מחאה

שר החוץ הספרדי, חוסה מנואל גרסיה-מרגליו, נאם במהלך הכינוס הבינלאומי של הקרן לירושלים במדריד ו"זכה" למכתב מחאה מסאיב עריקאת: "ארגון שתומך באיחוד ירושלים" (ארץ)

(צילום: הקרן ירושלים)

הדה לגיטמציה לישראל באירופה: שר החוץ הספרדי, חוסה מנואל גרסיה-מרגליו, נאם בפני חברי 'הקרן לירושלים' במהלך הכינוס הבינלאומי של הקרן במדריד ו"זכה" למכתב מחאה מסאיב עריקאת, חבר הוועד המרכזי של הפת"ח, שמחה על הופעתו בכנס.

שר החוץ הספרדי פתח את הוועידה בנאום בו ציין את החוק החדש בספרד שמעניק לצאצאי הספרדים אפשרות לקבלת אזרחות ספרדית וכן ציין את חשיבות העיר ירושלים עבור העולם כולו בכלל ועבורם בכלל.

שר החוץ אף ציין את התרומה האדירה של יהדות ספרד ובמיוחד את הרמב"ם, הרמב"ן ויהודה הלוי.

בעקבות נאומו, שיגר עריקאת מכתב מחאה חריף לשר החוץ הספרדי. "מדובר בארגון שתומך באיחוד ירושלים ומייצג את הממשלה הישראלית", כתב עריקאת במכתבו. "זוהי הפגנת תמיכה בארגון התומך בסיפוח לא חוקי של הבירה שלנו".

חברי הקרן ביקרו בטולדו שם התקבלו על ידי ראשת העיר החדשה באולם חדר המועצה המפורסם של העיר. הביקור עורר עניין תקשורתי רב מאחר וזו הייתה הפגישה הראשונה שלה כראשת העיר המכהנת.

בכינוס הבינלאומי השנתי של הקרן במדריד השתתפו אורחים ממדינות רבות בעולם. מישראל השתתפו דוד ברודט, יו"ר בנק לאומי המשמש גם כיו"ר הוועד המנהל של הקרן; סלי מרידור, לשעבר שגריר ישראל בארה"ב המכהן כיו"ר הבינלאומי של הארגון; שגריר ישראל בספרד אלון בר, ועוד שורה של אנשי עסקים מארה"ב, קנדה, דרום אמריקה, שוויץ, גרמניה, איטליה, רוסיה, אנגליה, צרפת, ספרד, אוסטרי.

את הכנס אירח ליאון בן-אלבז, מבעליו של אחד הבנקים המצליחים בספרד אשר שימש בעבר בתפקידי מפתח בכלכלת ספרד.

נשיאת הקרן לירושלים החדשה, הגב' יוהנה ארביב-פרוג'ה אמרה כי "הכינוס הבינלאומי חשוב לנו כדי לשמור על קשר עם אוהבי ירושלים מרחבי העולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר