פרס שיגר מכתב תנחומים לנתניהו לרגל 39 שנה למות אחיו יוני

נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו במלאות 39 שנה לנפילתו של אחיו יוני ז"ל ב"מבצע אנטבה": "הוא חי בליבו של כל העם" (חדשות, בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
נתניהו על קבר אחיו יוני (צילום ארכיון: קובי גדעון, לע"מ)

נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס שיגר היום (שלישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו במלאות 39 שנה לנפילתו של אחיו יוני ז"ל ב"מבצע אנטבה", הנקרא גם "מבצע יונתן".

"ראש הממשלה ומשפחת נתניהו הנכבדה, לפני 39 שנים, כשקיווינו שדממת האלחוט לא תופר, וכל חיילינו וכל החטופים ישובו הביתה ללא תקלה לאחר שביצעו מבצע נועז מאין כמוהו, במרחק של 4000 ק"מ מהבית, מתחת לכל מסכי הרדאר ומעל לכל כנפי הדמיון האנושי, הדממה הופרה בכל זאת" כתב פרס.

"מוטה גור, עליו השלום, פתח לפתע את דלת חדרי ולחש לי בקול דומע: הוא איננו. גם מוטה וגם אנוכי ידענו בליבנו: יונתן נפל" כתב פרס והוסיף, "באותו רגע, כמו רגעים רבים שקדמו לו, יונתן סימל בעינינו את כל הנועז, את כל הבלתי אפשרי, את תקוות העם, שידע יותר תהומות מאשר סולמות. עם שהוכה ולא היה כעם מוכה, מועט בעמים ועתיר במעשי גבורה".

"יונתן, כחבריו, היה מצניע לכת ומגביה עוף. הוא נולד לתת למדינה את כל אשר היה לו, את כל אשר בו. יונתן נפל ועל שכמו גאוות עם והערצת עולם".

פרס כתב לסיום, "הוא אהב ספרים יותר מחרבות, אבל בשניהם היה משכמו ומעלה. הוא חי בליבי, כמו בליבו של העם, לא רק כדמות נפלאה, אלא כתקווה עלומה. שברגע הדממה ההיא שהופרה, קולו בוקע כקול ייחודי בדברי ימי עמנו. יהי זכרו ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר