האסון בחתונה: כבלי הבטיחות הותקנו לא לפי התקן

ממצאי החקירה הראשוניים של האסון בחתונה באולם עדיה, מעלים כי כבלי הבטיחות של מערכת התאורה לא הותקנו נכון, בנוסף המהנדס לא חישב נכון את העומסים (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: רן מנוסיס תיעוד מבצעי מד"א, מתוך ynet)

יום לאחר התרחשות האסון באולם "עדיה" ביבנה שבו נהרגה אישה וכמה בני אדם נפצעו, החשד העיקרי נגד בעלי האולם - גרימת מוות ברשלנות.

מהמסקנות הראשונות שעולות מחומרי החקירה נראה כי כבלי האבטחה האמונים על עצירת המתקן בגובה רב, במקרה של קריסה, הותקנו בניגוד לתקן והיו ארוכים מאוד מהרגיל והגיעו עד לרצפה ובשל כך לא נמנעה הקריסה.

עוד עלה כי חלוקת הכובד של התאורה לא הייתה לפי התקן וכי המתקן עצמו הותקן בניגוד לתקן וללא כל פיקוח. על פי החשד, מרכיב המתקן טעה בחישוב העומסים המופעלים על המתקן.

בעל האולם והמהנדס נחקרו אתמול באזהרה ולאחר החקירה אמר בעל האולם אלי מויאל: "יש לנו רישיון להפעלת המקום, רישיון מחברת החשמל, מכיבוי האש וכו', ממהנדס ומהקונסטרוקטור. כרגע אין אישור ממשרד הבריאות וזה בהליכים".

עו"ד ירון לביא, המייצג את בעלי האולם, אמר כי "למרשיי אין מה להסתיר והם מסרו למשטרה את כל הנתונים והמסמכים, כולל אישור מהנדס הקונסטרוקציה, המאשר את תקינותו ובטיחותו של גוף התאורה". לדבריו, "החברה ומנהליה בטוחים כי ממצאיה יבהירו באופן חד־משמעי כי לא היתה כל התרשלות מצידם".

עו"ד אבי חימי מסר: "כאבם הוא כאבנו, אנו מאחלים החלמה מהירה לפצועים. חשוב שתדעו שהאולם פעל על פי כל הוראות הדין ללא יוצא מהכלל. כשהאולם הוקם נשכרו מיטב אנשי המקצוע, התקבלו כל האישורים הנדרשים - לרבות אישור של קונסטרוקציה ותאורה".

עורך הדין חימי הוסיף כי "מדובר באירוע כבד, קשה, חמור, שהוא למעשה כוח עליון ממש משום שכולם פעלו כמיטב יכולתם".

במושב אמונים הובאה אמש למנוחות אביבה חיון ז"ל, שנהרגה מפגיעת נברשת הענק שקרסה אמש בחתונתם של מור לוי וקרין חיון. היא הותירה אחריה שלושה ילדים.

17 בני אדם נוספים נפצעו באורח קל-בינוני באסון. באירוע היו כ-750 מוזמנים, אולם קריסת התאורה התרחשה בערך ב-00:30 בלילה שבין שני לשלישי, כך שמספר הנוכחים היה מועט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר