מעצר המציל הוארך

אסון בטיול: לתלמידים לא היה אישור להיכנס לבריכה

בית משפט השלום בקריית שמונה האריך עד מחר את מעצרו של דודו גואטה, המציל בבריכה בחצור הגלילית, בה טבע למוות הילד נתנאל יהודה ואנונו ז"ל, בן ה-12 מבית שמש • בדיון התברר כי לא היה לתלמידים אישור כניסה למים • פרקליט המציל טען כי הבריכה הייתה ריקה בעת הטביעה (חרדים, חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: אביהו שפירא - ynet)

אסון בטיול: בית משפט השלום בקריית שמונה האריך בצהריים (רביעי) עד מחר את מעצרו של דודו גואטה, המציל בבריכה בחצור הגלילית, בה טבע למוות הילד נתנאל יהודה ואנונו ז"ל, בן ה-12 מבית שמש.

במהלך הדיון בבית המשפט התברר כי תלמידי בית הספר "נווה צבי" מבית שמש שיצאו אתמול לטיול לא החזיקו באישור כניסה למים.

המשטרה טענה בדיון כי הבריכה נפתחה במיוחד עבור התלמידים כאשר הילד שטבע התגלה בקרקעית הבריכה רק כאשר המציל ביקש להוציא את הילדים.

המציל טען מנגד כי הבריכה הייתה ריקה מאדם והוא אף הפעיל את הרובוט שמנקה את המים כשלאחר מכן נודע לו כי נפל ילד לתוך המים. נציג המשטרה טען כי המציל לא עמד בתנאי הרישוי.

פרקליטו של המציל, עו"ד רונן יאיר, אמר כי התלמידים הגיעו כמה פעמים בשנה לבריכה והיה סבור שבידיהם אישורים מתאימים. עו"ד יאיר הוסיף ותהה מדוע נגד המציל נדרשת הארכת מעצר בעוד המורה החשוד באותן עבירות שוחרר.

"ברור לי שאת הילדים עצמם אי אפשר לחקור אחרי אירוע טראומתי כזה, אבל לא ייתכן שבגירים לא עוכבו", אמר עו"ד יאיר. "אין לי כוונה להטיל דופי באיש, אבל אין לנו כעת דרך לוודא שהחקירה לא 'תזוהם'. אין סיבה שאנשים שחשודים באותן עבירות ופעלו בצורה פחות טובה ממרשי ישוחררו, והוא יהיה מאחורי הסורגים".

המשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו של המציל בשישה ימים אך השופט מורן מרגלית סירב לבקשה והאריך את מעצרו ביום אחד. "העובדה שמעורבים נוספים שהינם אחראים על הקבוצה, מצוות בית הספר ואשר שהו במקום, ואף תלמידים שהינם עדים בתיק, ככל הנראה, נמצאים כיום באפשרות 'מגע' כזה או אחר עם החשוד ששוחרר, הגם שהוא נמצא בתנאים מגבילים", אמר השופט.

עו"ד יאיר סיפר כי המציל תדרך את הילדים בכל הוראות הבטיחות לפני הכניסה למים וסיפר כי מדובר היה ברחצה לילית כאשר מתוך כ-20 ילדים רק כעשרה נכנסו למים.

"אחרי שהם יצאו הוא בדק את הבריכה וגם הכניס כבר את הרובוט לנקות אותה. הילדים התרכזו באזור אחר, כדי לעשות על האש, ואז אחד הילדים בא אליו ואמר לו שחברו נפל למים. המעצר פחות מטריד את דודו גואטה, הוא יותר מוטרד מהמוות של הילד והאסון שנפל על המשפחה", הוסיף עו"ד יאיר.

הלוויתו של הילד, נתנאל יהודה ואנונו ז"ל תתקיים היום בשעה 17:00 בבית שמש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר