החרדים והדתיים הסכימו: חלוקה שווה במינוי דיינים

הליך הרכבת הוועדה למינוי דיינים החל עם מינויו של השר יובל שטייניץ לעמוד בראשות הוועדה. ל"כיכר השבת" נודע כי ש"ס, יהדות התורה והבית היהודי הגיעו להסכמות על חלוקה שווה ביניהם (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

השבוע נבחר השר יובל שטייניץ לכהן כיו"ר הוועדה למינוי דיינים ולמעשה החל הליך הרכבת הוועדה שתבחר את הדיינים החדשים לבית הדין הרבני הגדול ולבתי הדין האזוריים.

ל"כיכר השבת" נודע כי המפלגות החרדיות, ש"ס ו'יהדות התורה' הגיעו להסכמה עם מפלגת הציונות הדתית 'הבית היהודי' על חלוקת הדיינים בין הקהילות.

על פי החלוקה - שליש מהדיינים שימונו יהיו מהציבור החרדי - אשכנזי, שליש מהדיינים יהיו מהציבור החרדי - ספרדי ושליש מהציבור הדתי לאומי. עם זאת, הצדדים ידונו בניהם על שמות הרבנים שכל מפלגה תציע. כך למשל החרדים לא יסכימו למינוי דיין מרבני צהר.

למעשה מדובר בהמשך הסכם שהושג כבר בקדנציה הקודמת, עת המפלגות החרדיות היו באופוזיציה אך עדיין שלטו ברוב הוועדה למינוי דיינים. לאחר שהיה מי שחשב לשנות את ההסכם בשל כניסת החרדים לקואליציה, הוחלט בסופו של דבר להשאיר את המצב על כנו.

טרם ברור כמה דיינים חדשים ימונו. חברי הוועדה צפויים להחליט על מספר דיינים שימונו בבית הדין הרבני הגדול ובמקביל לקבל את מפת בתי הדין ברחבי הארץ בהם חסרים דיינים מכהנים.

הוועדה למינוי דיינים מורכבת משני הרבנים הראשיים, שני חברי בית הדין הגדול, שני שרים, שני חברי כנסת, שני עורכי דין וטוענת רבנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר