בעלי מתחם שרונה משכו העתירה נגד עיריית ת"א

בעלי מתחם שרונה בת"א משכו העתירה שהגישו אשתקד לבג"ץ נגד עיריית תל אביב ושר הפנים בטענה לאפליה בפתיחת וסגירת עסקים בשבת. 'מעדיפים לנסות ולשכנע את העירייה בדרכי נועם' (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Nati Shohat/Flash90)

בעלי מתחם שרונה בתל אביב משכו השבוע את העתירה שהגישו אשתקד לבג"ץ נגד עיריית תל אביב ושר הפנים בטענה כי ישנה אפליה באשר להוראה על פתיחת וסגירת עסקים בשבת. היזמים ציינו בבקשתם שהוגשה באופן חד צדדי וללא תיאום עם העירייה, כי הם מעדיפים לנסות ולשכנע את העירייה בדרכי נועם, בכפוף לשמירה על כל טענותיהם ובתקווה כי לא יאלצו לפנות שוב אל בית המשפט.

היזמים הסבירו את ההודעה בכך שלטובת המתחם על כל דייריו הוחלט כי המגעים עם העירייה ימשכו שלא באמצעות הערכאות המשפטיות, זאת מתוך תקווה כי ראש העיר והגורמים בעירייה הנוגעים בעניין מבינים כעת את עומק הסוגיות שיש להביא לפתרונן.

"עיננו נשואות אליהם עם ציפיות רבות לפתרונם של הבעיות באופן מהיר, יעיל ותוך שתוף פעולה", אמרו יזמי שרונה.

בעתירה שהוגשה אשתקד על ידי משרד עורכי הדין מ. פירון ושות' באמצעות עו"ד רנאטו יאראק, לשעבר ראש מחלקת הבג"צים במשרד המשפטים ודנה נסים-משלי בשם "החברה לניהול שרונה" וקבוצת בעלי עסקים החברה נטען כי מתחם שרונה סגור בשבת וזאת לאור החלטת עיריית תל אביב, בעוד שהעירייה מאשרת למתחמים דומים לפתוח את שעריהם בשבת. העותרים מכוונים בדבריהם לשלושת המתחמים שיש לעירייה בעלות ישירה או עקיפה עליהם: נמל תל אביב ויפו ומתחם התחנה.

לטענתם "העירייה לא ביצעה כל בדיקה לפני שהחליטה אלו עסקים לפתוח, והסתמכה על "מה שהיה" כביכול". לדבריהם, "ההחלטה שלא לאפשר פתיחת חנויות בשבת בשרונה מהווה פגיעה אנושה בעסקים הקטנים במקום ובחופש העיסוק".

עוד נטען בעתירה כי "סגירת העסקים בשבת פוגעת במתחם שרונה כאתר תיירות, מורשת, היסטוריה ותרבות. החלטת עיריית ת"א לכפות על היזמים את תמהלי העסקים בשרונה כאשר 50% הינם בתי מסחר ו-50% מקומות הסעדה, "גזרה" עליהם את אי היכולת לתפעל מחצית מהעסקים בשבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר