תרגיל ההונאה של חמאס: שלח אריתראי במקום את מנגיסטו

על פי דיווח ב"חדשות 2", ארגון הטרור חמאס הסכים לשחרר את אברה מנגיסטו, אך הארגון ערך תרגיל הונאה לישראל, כאשר שלח לידי חיילי צה"ל מסתנן אריתראי (חדשות, בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
אברה מנגיסטו, נעלם בעזה (צילום: מתוך פייסבוק)

ארגון הטרור חמאס ערך תרגיל הונאה לישראל בפרשת ההיעדרות של אברה מנגיסטו. על פי דיווח הערב (שני) ב"חדשות 2", כמה שבועות אחרי שאברה מנגיסטו עבר לרצועת עזה התקיימו מגעים בין צה"ל לחמאס.

במערכת הביטחון דרשו מחמאס להחזיר את מנגיסטו לישראל. בחמאס השיבו בחיוב, אך לאחר מכן התברר כי היה מדובר בתרגיל הונאה.

על פי הדיווח, חמאס טען שיעביר את "האתיופי", כפי שהם מכנים את מנגיסטו במגעים עם ישראל. חיילי צה"ל המתינו במעבר הגבול למנגיסטו והבחינו כי אנשי חמאס שלחו אדם לא מזוהה.

כאשר האלמוני הגיע לידי הכוחות התברר כי לא מדובר במנגיסטו אלא במסתנן אריתראי שחצה את הגדר לרצועת עזה. חיילי צה"ל סירבו לקבל את המסתנן.

אמש דווח כי המאמצים להשבת הישראלים הנמצאים ברצועת עזה נמשכים ועל פי גורמים בכירים בארגון הטרור חמאס, טוני בלייר, לשעבר ראש ממשלת בריטניה ושליח הקוורטט למזרח התיכון, החל לתווך בין ישראל לחמאס.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרוסית "ספונטיק", בלייר נפגש עם בכירי ארגון הטרור וזאת על מנת לדון בפתרון להשבת הישראלים המוחזקים בעזה - אברהם מנגיסטו וישראלי נוסף ממוצא בדואי ששמו טרם הותר לפרסום.

ביום שישי הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לבית משפחת מנגיסטו. בסיום הביקור אמר נתניהו: "באתי להיות עם משפחת מנגיסטו ודיברנו על אברה. אנחנו עושים כל מה שביכולתנו להחזירו לארץ, כפי שאנחנו נמצאים גם בקשר עם משפחת אזרח ישראלי נוסף במטרה להחזיר אותו לארץ".

"אנחנו עומדים כאן מול אויב מאוד אכזר שמתכחש לחובה ההומניטרית הבסיסית להחזיר אזרחים תמימים לארצם. נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את האזרחים האלה הביתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר