האזינו לשיחה המרגשת: "הבן שלי נפל מגובה ונהרג, אבל אני מודה להשם"

"קיבלתי מתנה מהקב"ה ואני מאוד מאוד מאוד מודה לקב"ה. גם אם זה נראה חס ושלום לא טוב - אני מודה לקב"ה" כך אמר נתן, אביו של הילד שנהרג מנפילה בי-ם, בשיחה מפתיעה לדודי שוומנפלד ב"קול ברמה" (חרדים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
בית הספר והפתח ממנו נפל הילד (צילום: גיל יוחנן - ynet וכב"ה ירושלים)

מאזין מפתיע עלה היום (שלישי) לתוכניתו של שדרן הרדיו דודי שוומנפלד ברדיו 'קול ברמה' בימי בן המצרים, במסגרתה עולים מאזינים ודנים אחרים לקו זכות. המאזין, נתן, הוא אביו של הילד שנהרג לפני פחות מחודש לאחר שנפל מגובה בשכונת רמות בירושלים.

"הילד שלי נפל לפני כמה שבועות - אם שמעת על המקרה ברמות, שקרה מה שקרה שבורא עולם רצה" סיפר האב. "זה מקרה שקרה ברמות לפני שלושה שבועות, ילד נפל מהגג. זה היה ילד אוהב שלום ורודף שלום, קיבלתי מתנה מהקב"ה ואני מאוד מאוד מאוד מודה לקב"ה. גם אם זה נראה חס ושלום לא טוב - אני מודה לקב"ה. זה פשוט עשה ברמות מהפכה לא יאומן, אשכנזים ספרדים חילונים, התרכזו באחד וכולם קיבלו אותם. חס ושלום שלא תיפול צרה בישראל... כאילו זה הבשר שלהם".

הוא סיפר על יום השישי האחרון לחייו של בנו: "הלכנו לים וכשחזרנו מהים דנו בדרך האם יצאנו ידי חובת מקווה כשהיינו בים, ואז הוא אמר; אבא, אני בספק אם יצאנו ידי חובה - בוא נלך למקווה. כשיצאנו מהמקווה הוא נתן מעות בצדקה ופתאום שמענו שופר, הוא שאל אותי בתמימות מה יכול להיות שהם מקבלים את השבת עם שופר? אמרתי לו שלא, כנראה שזה מישהו שסתם רצה ככה. הוא אמר לי 'אבל לא ראש השנה'. פעם ראשונה שביקש ללכת לתפילת מנחה ביום שישי, לא היה נוהג את זה. ואז חזרנו הביתה וכל האורות בבית היו דלוקים, שאלתי את אישתי למה לא כיבינו את האורות אמרה לי שהיא לא יודעת. רק אחרי זה אתה מקשר שזה כל הסימנים לקראת מה שקרה".

"ואז בשבת הוא ישב איתי באבות ובנים ואמר לי: 'אבא תראה משה היה כל כך עניו, חוץ מהתורה שהוא ידע הוא גם ידע לא לפגוע באנשים, הוא שאל את אהרון האם אתה מוכן למות למען בורא עולם בעוד יומיים? אמר בוודאי איזו שאלה. ואם היום? בוודאי איזו שאלה למען בורא עולם""

"אחר כך הגענו הביתה לאכול סעודת שלישית, ואחרי סעודה שלישית הוא יצא לשחק עם החברים. האח הקטן בא אלי ואמר לי שהילד נפל מקומה רביעית. ניגשתי למקום וראיתי שמנסים כביכול להחיות אותו ובהרגשה הפנימית הרגשתי שמשהו קרה. אחותי אמרה לי תבדוק מה קורה איתו... אמרתי לה אני לא ניגש, היא אומרת לי מה זה לא ניגש? אתה אבא שלו".

"למחרת אחותי סיפרה לי שבזמן שהייתח שם והייתי אדיש מאוד מאוד, היא לא יכלה להסתכל עלי, היא אמרה "הסתכלתי ימינה ראיתי את הבבא סאלי, הסתכלתי שמאלה ראיתי את הרב מרדכי אליהו, הם היו מאוד קשוחים, אמרתי להם רוצו תעזרו לו אתם כן יכולים, והם לא ענו לי. הם היו מאוד קשוחים. אז הרמתי את העיניים למעלה ואני רואה את מרן הרב עובדיה זצ"ל עם הכנפיים מנפנף ומחייך".

"אמרתי לה תשמעי, השלושה צדיקים האלה הייתי נוהג לברך את הילד בכל יום שלישי, כי אני יודע מי הם בדיוק, באותו רגע שהייתי קשוח, הם מהצדדים פחדו שאני לא אגיד איזו מילה ואז נביא את הגאולה, וברגע שראו את הרב עובדיה הוא סימן להם הוא אצלי ביד, מה שנשאר זה רק תתפסו את האדם למטה שלא תצא מילה מפיו כי אנחנו ממליצים בכל יום שישי על הילדים שלו".

"עם ישראל היקרים, אין אין אין בעולם כמו הקב"ה, לא קיים דבר כזה, גם כשהוא עושה משהו, אלה גם הדברים שאמרתי בהספד. צריך להרבות באהבת חינם, רק אהבת חינם."

האזינו להקלטה באדיבות "קול ברמה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר