באישון לילה: הכתובת נגד "ביבי ובוגי" הוסרה

אנשי משרד הביטחון הסירו הלילה שלט שהניחו בני משפחתו של החייל לי מט הי"ד, שנהרג ב"צוק איתן", על קברו, שם נכתב כי הוא נפל במשמרת של "ביבי ובוגי" (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
קברו של לי מט הי"ד (צילום: אלי מנדלבאום - ynet)

אנשי משרד הביטחון הסירו הלילה (שישי) את השלט שהניחו בני משפחתו של החייל לי מט הי"ד, שנהרג במהלך מבצע צוק איתן ברצועת עזה, ובו התרסה נגד ראש הממשלה ושר הביטחון.

האירוע התרחש כמה שעות לאחר שהמשפחה קיימה טקס אזכרה שבמהלכו תקף אביו את ראש הממשלה ואת שר הביטחון וטען כי הם אטומים לדרישת המשפחה לכתוב את שמות האחים של החייל על המצבה.

בעקבות כך, המשפחה החליטה להציב מצבה מאולתרת, בה נכתב "ליליק נהרג במשמרת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ביבי, ושר הביטחון משה יעלון - בוגי". בעקבות כך, הוחלט על ידי ועדת הקבע של המועצה הציבורית להנצחת החייל, להסיר את השלט ללא ידיעת המשפחה.

יו"ר "יד לבנים" אלי בן שם אמר בתגובה כי "בית העלמין זה מקום קדוש. אסור לנו לפגוע בכבוד המקום, בחללים ובזכרם. את המחלוקת יש לשמור מחוץ לבתי העלמין. הורים שכולים יכולים ורשאים להביע ביקורת ומחאה, אך לא להשתמש בקבר ובמצבה לביקורת".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "בעקבות פניות של משפחות שכולות שיקיריהן קבורים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, על פגיעה ברגשותיהם לאור הכיתוב האישי שהניחה משפחתו של לי מט ז"ל על קברו, ולאחר אישור ועדת הקבע של המועצה הציבורית להנצחת החייל, גוף המורכב מבני המשפחות השכולות, הוסר הלילה הכיתוב מעל הקבר".

"יודגש שעל פי תקנות בתי קברות צבאיים (כללים לכיתוב על מצבות) בתוספת הכיתוב לביטוי אישי, לא ייכללו ביטויים הפוגעים, בין היתר, בערכי מדינת ישראל, בביטחון המדינה, בכבוד הזולת וברגשותיו ובטעם הטוב, או ביטויים בעלי אופי פוליטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר