המאבק ב"טרור היהודי"

מאיר אטינגר, היעד מס' 1 של החטיבה היהודית - נעצר לחקירה

שירות הביטחון הכללי עצר את מאיר אטינגר, נכדו של הרב מאיר כהנא, הנחשב ליעד מספר 1 של החטיבה היהודית בשב"כ, בשל מעורבותו בפעילות התארגנות יהודית קיצונית (חדשות, בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
פעילי ימין מניפים את תמונתו של אטינגר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יממה לאחר החלטת הקבינט מדיני-ביטחוני על מעצרים מנהליים נגד מחבלים יהודים, שירות הביטחון הכללי עצר היום (שני) לחקירה את מאיר אטינגר, הנחשב ליעד מספר 1 של החטיבה היהודית בשב"כ.

"מאיר אטינגר, אשר הורחק לנוכח מסוכנותו בצו מנהלי למשך שנה מאיו"ש ומירושלים ומתגורר כיום בצפת, נעצר היום בסיוע ימ"ר ש"י והועבר לחקירת שב"כ, זאת במסגרת מעורבותו בפעילותה של התארגנות יהודית קיצונית" נמסר בהודעת השב"כ.

כזכור, אמש התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון בעקבות הפיגוע בכפר דומא, בו נשרף למוות פעוט פלסטיני, כאשר החשד הוא כי מי שעומד מאחורי הרצח המחריד הם אנשי ימין קיצוניים. "הקבינט רואה במעשה ההצתה והרצח בכפר דומא פעולת טרור לכל דבר" נמסר בסיום הישיבה. במהלך הישיבה הוחלט להשתמש במעצרים מנהליים גם נגד פעילי טרור יהודים, מה שלא היה נהוג עד כה.

עוד נמסר כי "הקבינט מורה לגורמי הביטחון לנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי להביא את האחראים לדין ולמנוע פעולות דומות. הקבינט אישר את המלצת הגורמים המקצועיים לנקוט בכל הצעדים הנדרשים ולהפעיל את כל הכלים העומדים לרשותם לצורך זה, לרבות שימוש במעצרים מנהליים במקרים המתאימים, באישור היועץ המשפטי לממשלה".

בנוסף, הקבינט הנחה לקדם בכנסת בדחיפות את הצעת חוק המאבק בטרור, שיחול גם על מחוללי טרור מסוג זה. עוד נמסר מלשכת ראש הממשלה כי "הקבינט החליט להקים צוות שרים בראשות שר הביטחון ובהשתתפות השר לביטחון פנים ושרת המשפטים שיבחן ויציע לקבינט ולממשלה אמצעים נוספים למאבק באירועים חמורים מסוג זה".

יעלון: "מאבק ללא פשרות" (משרד הביטחון)

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון התייחס היום למאבק בטרור היהודי, ואמר כי "אנחנו מתכוונים להילחם בטרור היהודי ללא פשרות. זהו מאבק על דמותה של המדינה ואין לנו כוונה לוותר במאבק הזה. הקבינט קיבל אתמול החלטות חשובות, כולל ההמלצה שלי לפעול ולנקוט בצעדים דרסטיים של מעצרים מנהליים".

יעלון הוסיף, "זהו צעד דרסטי שנשתמש בו במשורה, במקרים שבהם יהיה קושי ראייתי להביא אנשים לדין בעוד יש בסיס מודיעיני לכך שהם אחראים לפיגועים או לפעילות מהסוג הזה, ולכן אנחנו גם לא נהסס מלנקוט בצעדים דרסטיים שכאלה כדי למנוע שפיכות דמים. זהו מאבק, כפי שאמרתי, על דמותה של המדינה, ואנחנו שוקלים צעדים נוספים, כדי להביא בסופו של דבר את הטרוריסטים האלה לדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר