מכה לרשת הגיור

עשרות רבנים דתיים לאומיים הודיעו: לא נכיר בגיורים הפרטיים

עשרות רבנים מהציונות הדתית הודיעו כי לא יכירו בגיורי הרשת הליברלית החדשה: "פגיעה קשה בממלכתיות, ערעור יסודותיה של מדינתנו והפרדת הדת מהמדינה דה-פקטו". המכתב (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
צעירים לומדים לפני גיור. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

עשרות רבנים ציונים דתיים, רובם מהזרם החרד"לי, חתמו על מכתב חריף בו הם תוקפים את הקמת "רשת הגיור" הפרטית החדשה המהווה מרד ברבנות הראשית, והודיעו בצורה חד משמעית כי לא יכירו בגיורים שתבצע הרשת - אלא רק בגיורים שזוכים להכרה של הרבנות הראשית לישראל.

"אנו באים בשורות אלו לחזק את ידי הרבנות הראשית לישראל, אשר היא המרכז היחיד במדינה לענייני הגיור ולכל ענייני היהדות הממלכתיים בישראל. זכינו בדורנו לתקומתה של מדינת ישראל. במרכז זהותה היהודית של מדינתנו עומדת הרבנות הראשית אשר ייסד מרן הרב קוק זצ"ל" כותבים עשרות הרבנים.

"גיורים פרטיים מהווים פגיעה קשה בממלכתיות, ומערערים את יסודותיה של מדינתנו כמדינה יהודית. מעשים אלו מהווים הפרדת הדת מהמדינה דה-פקטו, והנם עומדים בסתירה לתוה"ק שהיא המבוע היחיד למשנתנו הציונית-דתית.
זאת ועוד, גיור קטינים המוני שלא על פי דעת רוב ככל גדולי הדורות האחרונים ובראשם מרן הרב קוק זצ"ל- זהו צעד שאינו מקובל הלכתית על פוסקי ישראל".

הרבנים מודיעים: "לפיכך אנו מצהירים כי נכיר אך ורק בגיורים אשר עברו תחת ידה ואישורה של הרה"ר והעומדים בראשה. אנו קוראים לכל רבני ישראל מכל המגזרים לעמוד כאחד מאחורי הרבנות הראשית, לאמצה ולחזק את ידיה, לרומם את יהדותה של מדינתנו ולשמור על כללי ההלכה". על המכתב חתומים כאמור עשרות רבנים בראשם הרב דב ליאור, הרב חיים שטיינר והרב צבי ישראל טאו.

בתוך כך, הרב נחום רבינוביץ׳, ממובילי המהלך להקמת בתי הדין החדשים, ענה הצהרים לביקורות נגדו ונגד הרבנים השותפים לרעיון: "הקמת בתי הדין החדשים היא מהלך היסטורי שנועד לאחות את הקרע שנפער בחברה הישראלית כתוצאה מהזנחת בעיית מעמדם האישי של עולי חבר העמים לשעבר" אמר.

רבני הציונות הדתית בפגישה עם הרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף, ארכיון (צילום: יח"צ)

"הזנחת בעיה זו הובילה גם לכך שאלפי אנשים בישראל חיים חיי זוגיות ללא חופה וקידושין. יש המנסים להציג אותנו כמקלים אך למען האמת אנחנו מחמירים. אנחנו מחמירים בשלמות העם ובקדושת העם. ראוי לציין כי זוהי הדרך בה הלכו גדולי הרבנים בכל הדורות".

"חשוב להדגיש כי אי התמודדות עם הבעיה לא תעלים אותה אלא תהווה המשך הרס שלמות וקדושת עם ישראל וכי בתי הדין החדשים פועלים מאה אחוז לפי ההלכה. לסיום, אין לנו ויכוח עקרוני עם הרב חיים דרוקמן ועם רבנים נוספים בציונות הדתית שהובילו מהלכים חשובים דומים בעבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר