סערת הגיור האלטרנטיבי

'יתד': "מחאת הגיור לא נועדה להגן על המוסדות הממלכתיים"

סערת הקמת בתי הדין האלטרנטיביים לגיור על-ידי רבנים דתיים לא יורדת מסדר היום. עורך 'יתד נאמן' תוקף את היוזמה אך מבהיר: "מחאת הגיור לא נועדה להגן על המוסדות הממלכתיים" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבנים דוד סתיו, נחום רבינוביץ ויעקב מדן, מקימי רשת הגיור (צילומים: נתי שוחט, אורן נחשון - פלאש 90)

סערת הקמת בתי הדין האלטרנטיביים לגיור על-ידי רבנים מהציונות הדתית מסרבת לרדת מסדר היום וגורמת לתחושות של זעם בקרב הציבור החרדי הכועס על הפירצה החמורה מצד מי שנחשבים רבנים ומנהיגים רוחניים.

הבוקר (שלישי) מקדיש שוב עורך העיתון "יתד נאמן", הרב ישראל פרידמן, את מאמר המערכת לסוגיה ותוקף בחריפות את היוזמה.

"ההכרזה על הקמת 'בתי דין' אלטרנטיבים ל'גיור', מסרבת לרדת מסדר היום הציבורי ועדיין מוזכרת בכותרות ראשיות. ההתעוררות של רוב רבני הצבור הדת"ל שהתייצבו כחומת התנגדות בצורה, הוכיחה שבענין הזה, גם הציבור הדת"ל דוחה השתוללויות אנרכיסטיות שטומנות בחובן פיגוע בטהרת הייחוס.

"דמותו של אלעזר שטרן - ח"כ לשעבר, שהיה הדוחף המרכזי להעברת חוק הגיור הדחוי, מזדקרת גם בניסיון המרד האנרכיסטי האחרון. האיש, בעברו קצין חינוך ראשי בצבא, מי שאמור להנחיל את הערכים "הכי נאמנים לצבא", אימץ בצביעות את הרב שפסקו הכי מפורסם הוא קריאה לחיילים לסרב לפקודות הצבא ולא לפנות ישובים! כאשר המטרה היא קעקוע ההלכה הצרופה, מנסים הם בכל דרך לממש את יוזמתם הנלוזה ובנוסף לפגוע בממסד הרבנות הרשמית ובשינוי פניה הציבוריים של היהדות, הכל מותר והכל כשר. כמו כן גוייסו קולות תומכים מהאקדמיה. פרופ' ידוע יצא לספסר ברגשות ההמון באמצעות דמגוגיה זולה. הוא מדבר על חיילים שיש להם אב יהודי ביחוסם ורובה אם-16 בידיהם כזכאים לגיור, כי הם מרגישים כיהודים. בלי להבין שיהודי הוא לא מי שיש לו אם-16 אלא מי שיש לו אם אחת, יהודייה – או שהתגייר כהלכה!

"אבל את רוב הבוחשים בסיר הלוהט הזה, כלל לא מעניינת סוגיית הגיור, כי לא מעניינת אותם היהדות האמיתית. כל עיסוקם בענין הוא פוליטי ונועד לצרכים פוליטיים, לפרק את רשויות הדת במדינה כדי למנוע את השפעתן. די להתבונן באלה שקבלו בשמחה את היוזמה כדי להבין להיכן נושבת הרוח. בין המברכים היו גופים שפועלים להפרדת דת ומדינה ולהכרה ברפורמים כזרם לגיטימי, כמו הסוכנות, ארגון "ישראל חופשית" וסמנכ"ל עמותת חדו"ש שהבהיר את תמיכתו במהלכים כי "אולי הם תחילת הסוף של הרה"ר". זה שונה רק בקצת מתגובתו של יו"ר הבית היהודי שהבהיר כי הוא מבין את הקמת בתי הדין העצמאיים ושותף לביקורת על הרבנות הממלכתית. הוא רק מחפש דרך איך לשמור על מוסדות המדינה.

"למעשה, מדובר בעלילה שפלה, עלילת דם אמיתית. ההשתלחות המתוזמנת היא מגמתית וזדונית, כי בתי דין מיוחדים לגיור הם שמפעילים סרט נע של גיורים המוניים, והם כפופים למשרד ראש הממשלה, לא לרה"ר. רוב הדיינים המפעילים את פס היצור של הגיור התעשייתי, נמנים על הצבור הד"ל. בתי הדין הרשמיים נתקלים ב"גרים" אלו, בעיקר במקרים של גירושין ושאר בעיות הלכתיות. הרה"ר אינה מגיירת. אבל זה איננו מונע מבעלי האינטרסים לפגוע בה, על אף שהקשר שלה למינהל הגיור הוא מקרי בהחלט, כי עיקר המטרה היא להחדיר גיור "כהלכה" שאין לו תוקף, ללא צורך בקבלת מצוות, ולהפיל את "המונופול האורטודוקסי", כלומר את חומות היהדות.

"עיני הנץ הצופיות למרחקים של גדולי ישראל זצוק"ל, כבר צפו את כוונתה של התנועה הציונית לבולל את העם היושב בציון באמצעות הגיורים הפיקטיביים. מדובר בעיקר בעולי רוסיה נוכרים המסתדרים היטב גם בגויותם. רובם המוחלט כלל אינם מעוניינים להתגייר, ולעיתים הדחיפה לבצע טקס פיקטיבי שהם אינם חפצים בו, פשוט משפילה אותם. מדינת ישראל מערימה עליהם קשיים אזרחיים, כדי שיאלצו "להתגייר". מפעילים עליהם מכבש של כפייה דתית, כדי לייצר מהם יהודים נטולי יהדות, רק כדי לדלל את האוכלוסיה הישראלית ההולכת ומתקרבת למקורות, באנשים כאילו ליברלים, כאילו נאורים, אנטי דתיים, ולשמר בכך את השפעת המיעוט הליברלי-חילוני הכפייתי. תהליך הגיור הכפוי על עולים שאינם חפצי יהדות אינו אלא טרפנטין מדלל צבע וכדור קרטיה מדלל דם. במקום לשנות את חוק השבות שמאפשר עלייה לארץ לכל מי שיש בעברו איזה יהודי שרק במאמץ משותף וממושך של השב"כ והמוסד אפשר לעלות על עקבותיו, הם מביאים גויים כדי לבולל אותם בעם, כופים עליהם גיור אך מאפשרים להם גיור ללא מצוות, קפה נטול קופאין, כדי ש"לא תהיה התבוללות". לכן הם זקוקים לרב במיעוטו שינהיג מדיניות של גיור "מסביר פנים" ויפתח את השערים לשטף הדם הדמוגרפי של נוכרים לתוך ורידי העם היהודי. והם מצאו!

"נכון. יהודים חרדים אינם נזקקים כלל ועיקר לשירותי הרבנות הממלכתית. לכל אחד יש את הרב שלו והפוסק שלו, את מרנן ורבנן פוסקי הדור שליט"א שמהם יוצאת תורה והוראה לישראל. ריכוזי היהדות החרדית מלאים בבעלי הלכה ובבתי הוראה, שיכולים להורות לכל אחד. רבנות בציבור החרדי, אינה נבחרת ע"י גורמי חוץ. רבנים, מו"צים, צומחים מבית המדרש, מגמרא, משו"ע. זוהי רבנות מהסוג ההשראתי, שהכל מבקשים להסתופף בצלה ולהתאבק תחת רגליה. לא רב מטעם אלא רב מפעם.

"אבל תחושת האחריות שאינה מרפה, חובת הערבות של "כל ישראל ערבים זה בזה", הכתיבה את המעורבות של גדולי ישראל גם ברבנות הרשמית. זאת בניסיון להציל מן הארי, מן הדב ומן הברדלס, מזוטו של ים ומשלוליתו של נהר, לבל יעלו על גדותיהם וישטפו את הארץ במים זדונים של עקירת הדת, הם שלחו רבנים ראויים לאייש את התפקידים. כדי שמזידי דת לא ישתלטו, כדי שהמסורתיים והרחוקים מדת, לא ימצאו את עצמם לימים ליד שוקת שבורה. כדי שלא תהיה התבוללות, כדי שלא תהיה הונאת הגר. היהדות הנאמנה לא דאגה לעצמה, אלא פעלה מתוך תחושת ערבות, דאגה ואחריות לציבורים האחרים. רבינו הגדול מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצוק"ל תמיד זעק על הילדים שלא יודעים שמע ישראל, על הקיבוצניקים אוכלי השפנים ועל הנעשה ברחוב אלנבי. הוא הטמיע את הדאגה "להם".

"החשש ששריגים קוצניים יטפסו על בוסתן היהדות וגויים יהרסו את טהרת היחוס של ההמון הישראלי, עמד מול עיניהם של גדולי ישראל. החשש שבגלל פרצות הגיור ייאלצו החרדים לדבר ד' לפתוח ספרי יוחסין ולקרוע את העם לשנים, יהודים וישראלים, הכתיב את המהלכים. הדאגה לבל יימצא אדם שהוא משוכנע שהסתפח כהלכה לעם ישראל, וברגע המכריע יתברר לו שהוא בעצם גוי גמור, הונאת הגר! כך גם הדאגה לכשרות המאכלים של ההמון הלא מקפיד, הכתיבה את העשייה. לא עבורנו נלחמנו, נאבקנו בעבורם! כדי שתהיה כשרות מסויימת להמון העם, גם אם היא בפירוש אינה ראוייה לחרדים ובוודאי לא לבני תורה. גדולי ישראל יצאו להגנת המינימום, להגן על ההמון, את המקסימום יש לנו בבית. לכן מרן החזו"א זצוק"ל, תמיד שלח רבנים חשובים לכהן בערים שונות, כדי לקרב ולהשפיע.

"מחאת הגיור שטרם נדמה לא נועדה להגן על המוסדות הממלכתיים, אלא על המון העם שבשדות. הפיגוע של "נוער הגבעות החרדי" שהחליט להמיט אנרכיה ולפרום את כל האבזמים אם לא יקבל את מה שהוא רוצה ולהקים בי"ד אנרכיסטי, פוגע ישירות ברבנות הרשמית, אבל הנזק האמיתי הוא לטהרת היחוס שעליה חייבים להגן ולשמור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר