המחדל סביב ישי שליסל: חטיבת המודיעין במשטרה לא ידעה ששוחרר מהכלא

הוועדה שמונתה לבדוק את אירוע הדקירה במצעד בירושלים מצאה ליקויים חמורים סביב המידע המודיעיני כאשר ענף המודיעין של משטרת מחוז ירושלים לא ידע כי ישי שליסל שוחרר מהכלא (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ישי שליסל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מחדל חמור: הוועדה שמונתה לבדוק את אירוע הדקירה במצעד בירושלים שבו דקר ישי שליסל כמה מהצועדים ורצח את שרה בנקי ע"ה, מצאה ליקויים חמורים סביב המידע המודיעיני.

על פי הדיווח ב"ישראל היום", הוועדה מצאה כי ענף המודיעין של משטרת מחוז ירושלים לא ידע כי ישי שליסל שוחרר מהכלא.

אל הענף הגיעו שישה שמות חשודים פוטנציאלים שהיו עלולים לפגוע בצועדים, אולם רק חמישה שמות הועברו לבסוף לבדיקת חטיבת המודיעין במטה הארצי וזאת משום שהקצינים לא ידעו כי שליסל יצא לחופשי מהכלא חודש קודם לכן.

הסיבה לכך נעוצה ככל הנראה בעובדה כי שירות בתי הסוהר לא העביר למשטרה מידע לפיו שליסל - אסיר משוחרר, כפי שנהוג לעשות כאשר כל אסיר משתחרר.

עוד הסיקה הוועדה כי במשך עשור לא נאסף מודיעין על החשוד ברצח ולפני שחרורו לא זומן לשיחת בירור בשירות בתי הסוהר.

השבוע דווח כי הוועדה תמליץ ככל הנראה להגיש הערה חמורה או נזיפה נגד מפקד המחוז, ניצב אדרי, ולהעביר מתפקידם שלושה קציני מחוז בכירים.

כזכור, שליסל שוחרר מהכלא שבועות ספורים לפני המצעד, זאת לאחר שריצה 10 שנות מאסר על הדקירה במצעד בשנת 2005. מיד לאחר האירוע הוטחה במשטרה ביקורת חריפה על כך שהיו צריכים לדעת ולפעול בכדי ששליסל לא יוכל לבצע את זממו שוב, זאת במיוחד כאשר שליסל כבר הודיע מיד לאחר שחרורו כי בכוונתו לפעול שוב נגד המצעד.

על פי ממצאי ועדת הבדיקה, על הגורמים האחראיים הייתה חובה להתייחס למכתבים ולאיומים הפומביים שהשמיע שליסל עם שחרורו. את ההחלטה הסופית בנושא יקבלו מ"מ המפכ"ל ניצב בנצי סאו והשר לביטחון פנים גלעד ארדן. המסקנות המלאות יפורסמו רק לאחר שיועברו גם למשפחתה של שירה בנקי ע"ה ולמשפחות הפצועים באירוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר