לא רק בית יולדות

הקמפיין החדש של "מעייני הישועה" הופך אותו לבית חולים מהשורה הראשונה

הקמפיין החדש של מעייני הישועה משדר את מה שבשנים האחרונות הם מנסים לבסס: כבר לא בית יולדות, כבר לא רק מחלקות יולדות מלאות ועמוסות, אלא בית חולים לכל דבר ועניין (מנתחים קמפיין)

חיים קליגר | כיכר השבת |
(סריקה, מתוך הקמפיין החדש)

תארו לעצמכם שאת שירותי השיטור במדינת ישראל היו עושות חברות פרטיות, איך לדעתכם זה היה נראה? האמת, יתכן שבטחון האזרחים היה טוב יותר ממה שהוא היום, אך שירותי הבריאות בישראל ניתנים כיום בצורה כזו פחות או יותר.

מבנה שירותי הרפואה בישראל מחולקים כך פחות או יותר, ישנם את מוסדות הרפואה של המדינה, הנקראים בתי חולים ממשלתיים, רוב בתי החולים בישראל הינם כאלה, ישנם את בתי החולים הציבוריים, אלו בתי החולים של קופות החולים וישנם את בתי החולים הפרטיים, אלו שמוכרים לאזרח שירותי בריאות בהתאם למה שכדאי וכלכלי להם.

כעת נלך מעט לאחור, בתי החולים הממשלתיים הינם בתי חולים שמתוקצבים במאת האחוזים על ידי המדינה, בתי החולים של קופות החולים הם בתי החולים שקופות החולים מפנות אליהם את לקוחותיהם והם בעצם קונים שירות אצל עצמם עבור לקוחותיהם, בתי החולים הציבוריים, הם אלו שעומדים באמצע, מתוקצבים חלקית ובחלק השני הם צריכים לדאוג לעצמם למשאבים ולהכנסות, ובתי החולים הפרטיים הינם עסקים לכל דבר ועניין, הם מחליטים את מי הם מקבלים בשעריהם, הם מוכרים לציבור רפואה פרטית, נשמע מסובך? אמרתי לכם כבר בהתחלה, שנהיה בריאים, זה תמיד עדיף!

גם כאן הצרכן או הלקוח החרדי מחוזר, אחד התחומים היותר רווחיים לבתי החולים זה הלידות, ומשכך, ניתן להבין את מסעות הפרסום שישנם במדיה החרדית של מחלקות היולדות בכל בתי החולים בארץ, גם הטיפול בילדים שהוא יחסית בעז"ה טיפול קצר ולא דורש אישפוזים ארוכים הוא טיפול רווחי וכדאי, גם כאן ניתן לראות את הפרסומים בתחום ואם נדבר על טיפולים אמבולטוריים שם בכלל ישנה הכנסה גדולה למרכזים הרפואיים, וככל שהמשפחות גדולות יותר כך הופך הפרסום בקרבם למשתלם יותר.

אחד מבתי החולים היותר מזוהים כחרדיים הוא "המרכז הרפואי מעייני הישועה" בבני ברק, לא רק ממיקומו הגיאוגרפי ניתן להבין עד כמה הוא מחובר לציבור החרדי, גם מייסדו ומקימו ד"ר רוטשילד הינו יהודי חרדי שהפך חלום למציאות והקים בית חולים חרדי על טהרת הקודש בליווי בעיצה ובהדרכה של גדולי ישראל ועד היום על כל צעד ושעל שנעשה במרכז הרפואי הם מורי הדרך מבחינה הלכתית.

המופלא יותר הוא הצד הרפואי – מקצועי של המרכז הרפואי מעייני הישועה, אם פעם זה היה יותר בית יולדות, כיום ניתן לראות מחלקות כמו קרדיולוגיה, כירוגיה, ילדים, וחדר מיון מלאים בחולים המגיעים מכל אזור המרכז לקבל טיפול מקצועי במעייני הישועה, זו גם ההזדמנות להזכיר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר לעבור טיפול כירוגי במעייני הישועה בחודשים האחרונים, דבר שקיבל פררסום בכל כלי התקשורת.

בשנה האחרונה הייתה הזירה השיווקית של מעייני הישועה מעט שקטה יותר, אם עד השנה האחרונה היה מעייני הישועה בקמפיינים במדיה החרדית, בשנה האחרונה כמעט ולא ראו אותו. כמי שמכיר מעט את הנפשות הפועלות הבנתי שמשהו מתבשל מאחורי הקלעים, ואכן, לפני כחודשיים הגיעה הבשורה על מינויו של הרב שלמה רוטשילד למנכ"ל המרכז הרפואי מעייני הישועה, מינוי לא מפתיע, הרב רוטשילד היה מ"מ המנכ"ל במשך מספר שנים ובאחרונה מונה למנכ"ל. כחודשיים לאחר המינוי אנו מתבשרים על קמפיין גדול שיוצא בימים אלה לדרך והוא נחשף כאן ב"כיכר השבת" לראשונה.

בכדי להבין מעט את החשיבה שמאחורי הקמפיין שוחחנו עם המנכ"ל הנכנס הרב שלמה רוטשילד.

לאחר הברכות על המינוי, נשמח לשמוע ממך שורת סיכום על פעילותו של "מעייני הישועה" עד כניסתך לתפקיד, ושורת חזון לקראת תפקידך?

"המרכז הרפואי הוקם לפני 25 שנה בקיץ תש"ן. כעת אנו נכנסים לשנת חצי היובל ונציין זאת אי"ה בשורה של אירועים וציוני דרך. עד כה נפתחו במרכז הרפואי 15 מחלקות שונות ועוד עשרות יחידות ומכונים רפואיים המשרתים למעלה מ-150,000 מטופלים בשנה מכל רחבי הארץ".

"מי שלא היה היה במעיני הישועה בשנים האחרונות, לא יכיר את בית החולים. המקום עבר שינוי משמעותי בפיתוח ובנייה של מחלקות רבות ואנו בעיצומו של מהפכה. אנו בית חולים קהילתי ובשל כך אנו מתעתדים בקרוב לפתח עוד עשרות שירותים רפואיים הנצרכים בקהילה. זה עתה השקנו תוכנית חומש לפיתוח ובינוי של מחלקות חדשות".

"זה עתה אנו משלימים את עבודות הפנים של מרכז בריאות הנפש אשר יפתח בחודשים הקרובים ולצד זאת אנו נמצאים בתהליך בניה מואץ של בנין נוסף - מרכז היידן לקרדיולוגיה. אנו משנים את תפיסת הבריאות המגזרית באזורנו באופן כזה שמרבית שירותי הבריאות הנצרכים בקהילה ינתנו באופן מקצועי כאן במעיני הישועה וברוח היהדות".

"מעיני הישועה זכה לסגל רפואי מרשים הכולל נבחרת של טובי הרופאים בישראל אשר הצטרפו בשנים האחרונות לניהול המערך הרפואי של מעיני הישועה. באחרונה קראתי בעיתון שאפילו ראש הממשלה בחר לעבור טיפול רפואי מסוים כאן במעיני הישועה. הצוות הבכיר הזה הולך ומתרחב כל הזמן. אנחנו מגייסים רק את הרופאים הטובים והמומחים ביותר בתחומם ובעלי ניסיון ורקורד עשיר ומוכח".

מה הם לדעתך האתגרים העומדים בפני מערכת הבריאות בשנים הקרובות?

"האתגרים הם אלו שסגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן שם עליהם את האצבע ושבהם הוא אכן מתכוון לטפל: הורדת העומסים בחדרי המיון, הרפורמה בבריאות הנפש והטיפול בקשישים. בכולם כאמור מטפל במסירות ובאחריות סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן ומכאן נאחל לו הצלחה בתפקידו".

מה האתגרים העומדים בפני מעייני הישועה בשנים הקרובות?

"תוספת חדרי ניתוח על הקיימים. ב"ה יותר ויותר מטופלים בוחרים להינתח באופן ציבורי ע"י הרופאים המומחים של מעיני הישועה. בתחומי אורתופדיה, כירורגיה, נשים וילדים. העליה המשמעותית במספר הניתוחים דורשת מאיתנו היערכות בבניית חדרי ניתוח נוספים".

"תחום אחר נוסף שאנו צריכים להיערך אליו הוא נושא מבורך של הלידות. ב"ה אנו בית החולים השלישי בישראל במספר הלידות וציבור היולדות בדרך כלל מרוצה מאוד ועל כן הן מצביעות ברגליים ושבות ויולדות אצלנו".

"הגידול הטבעי לצד הביקוש הנוסף ממעגלים רחבים יותר לבוא וללדת אצלנו, הביא אותנו באחרונה לבנייה של מיון יולדות חדש, תוספת חדרי לידה ושיפוץ כלל חדרי הלידה. זה ידרוש מאתינו בקרוב גם לפתוח מחלקה נוספת ליולדות או מלונית ליולדות כדי לעמוד בביקושים".

"משימה נוספת היא גיוס רופאים מומחים נוספים וכן גיוס תרומות מנדיבי עם לצורך בניית שירותי הבריאות השונים והמשך פיתוח בית החולים".

האם המיקום הגיאוגרפי שלכם בבני ברק והאופי החרדי של "מעייני הישועה" לא מרתיע חולים שאינם חרדים לבוא בשערי בית החולים?

"אנו מקבלים כמובן את כולם. שמו הטוב של בית החולים הולך לפניו בכל הארץ. אנו מקבלים מטופלים וגם יולדות מדן ועד אילת. ניתן לראות בהחלט מטופלות מאזור השומרון ויולדות מתל אביב. זה מחמיא לנו שאכן השירות שלנו הוא כמו הסלוגן "מקצוענים עם נשמה". נאחל לך המון הצלחה בתפקידך המאתגר!

הקמפיין החדש

וכעת לקמפיין, הקמפיין הנוכחי של המרכז הרפואי "מעייני הישועה" משדר את מה שבשנים האחרונות מנסים לבסס במעייני הישועה, כבר לא בית יולדות, כבר לא רק מחלקות יולדות מלאות ועמוסות, אלא בית חולים לכל דבר ועניין, עד כדי כך שבכל הקמפיין כולו (נתנו לנו להעיף מבט על כל הקמפיין) לא מוזכרת כלל מחלקת היולדות.

(סריקה)
(סריקה)
(סריקה)

השימוש ברופאים כפרזנטורים של הקמפיין, הצבת פרופסורים מהשורה הראשונה בתחומם בחזית המודעות כשהם בעצם מביאים את הפן המקצועי של בית החולים ומגוון המחלקות הפעילות בבית החולים עושים בדיוק את השירות החשוב למעייני הישועה ומציבים אותו בשורה הראשונה של המרכזים הרפואיים בישראל. ציון מספר המקרים שטופלו על ידי הרופאים מדגיש את הניסיון הרב שלהם, מה שבדרך כלל מעניין אותנו כפציינטים.

ואחרי שקראנו את כל המדור הזה נוכל גם לראות את הקמפיין הזה, איך הוא בעצם לוקח את המחלקות "הרווחיות" יותר של המרכז הרפואי ושם אותם בקדמת הבמה, כי גם המרכז הרפואי "מעייני הישועה" כמו המרכזים הרפואיים של הדסה או שערי צדק, הם עמותות שצריכות לדאוג להכנסות, ועד שתקציב הבריאות לא יתן מענה לפעילותם המלאה של בתי החולים הם יצטרכו לדאוג להכנסות.

צילום: גוגל מפות

(על הכותב: המדור נכתב מידי שבוע ע"י חיים קליגר מנכ"ל מגזין "זמן" ובעלי משרד היעוץ חיים קליגר אסטרטגיה תקשורתית ושיווקית. לפניות kligerc@gmail.com)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר