קרב חדש ב'יהדות התורה'

חילופי האשמות: מי אשם באי תשלום השכר לפעילי הבחירות?

חילופי מהלומות בתוך 'יהדות התורה' גם בנושא אי תשלום שכרן של מאות פעילים שעבדו למפלגה בבחירות • שיפמן מ'דגל' לזייברט מאגו"י: "במשך חודש ימים אתה מעכב את התשלומים " (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חנוך זייברט ומשה שיפמן (צילום: כיכר השבת, באדיבות המצלם)

מלחמת תשלומי המשכורות ב'יהדות התורה': מאות פעילים שעבדו בבחירות האחרונות למפלגה החרדית אשכנזית מתלוננים בחודשים האחרונים מאז מועד הבחירות כי לא קיבלו את המשכורות שהובטחו להם.

הפעילים, חלקם מסיעת 'אגודת ישרא'ל החסידית וחלקם מסיעת 'דגל התורה' הליטאית, מאשימים כל אחד את הצד השני באשמת העוולה הגדולה ומבקשים פתרון מיידי.

"לא ייתכן שעבדנו קשה למען המפלגה בהוראת גדולי ישראל והכסף שהובטח לנו לא מגיע", אומרים הפעילים. "עברו מספיק חודשים כדי שמי שאחראי לכך יתארגן כראוי ויעביר לכל אחד את הכסף שמגיע לו".

כעת מתברר כי חילוקי דעות וחילופי האשמות הדדיים בצמרת הסיעות על רקע מלחמה פנימית בין אגודת ישראל לדגל התורה היא זו המביאה לעיכוב בתשלום המשכורות.

ביום שלישי השבוע שיגר מזכ"ל אגודת ישראל חנוך זייברט (המשמש בתפקידו הציבורי הנוסף גם כראש עיריית בני ברק) מכתב בעניין למשה שיפמן, מי שמכהן כעוזרו של יו''ר התנועה ח"כ משה גפני וגזבר הסיעה.

"בכדי שנוכל להמשיך בהוצאת התשלומים אבקש לקבל חשבון כדלהלן", כותב זייברט לפישמן, "א. כמה העלות הכוללת של הבחירות שבהם חויבה אגודת ישראל. ב. כמה שולם עד היום בכל סעיף. ג. כמה שולם בכל עיר ועיר וכמה היתרה?".

זייברט ושיפמן במהלך מערכת הבחירות (צילום: באדיבות המצלם)

אמש שיגר שיפמן מכתב תגובה לזייברט בו הוא אינו חוסך במילים קשות על האשם בתוצאה העגומה תוך שהוא מבהיר כי לא יעפל תחת איומים.

תחת הכותרת: "הנדון: תשלום הוצאות הבחירות של סיעת יהדות התורה לכנסת ה-20", כותב שיפמן: "לפני חודש, ביום ד' אב, ניתנה על ידך הוראה למורשה החתימה מטעם אגודת ישראל שלמה וידסלבסקי, להפסיק לאשר ולחתום על פרעון תשלומי הוצאות הבחירות. להוראה זו התוודעתי באקראי ועד היום לא ידוע לי הנימוק שבגינו נקטת צעד חד צדדי כה חריף".

"בנסיבות אלה, נאלצתי לצאת לחופשה מהטיפול בעניני הבחירות ומהתאריך האמור כמעט ואיני מתעסק בתשלומי הבחירות", כותב שיפמן לזייברט.

שיפמן מוסיף וכותב: "במכתבך אתה מבקש שאעביר לך מספר נתונים/דוחות כדי לאפשר להמשיך את התשלומים. כבכל מערכת בחירות, כך גם במערכת בחירות זו, כל נתון שביקשת קיבלת ללא דיחוי לאחר בקשה בשיחת טלפון אחת, וללא צורך בהגשת בקשה בכתב. וכי לפני שניתנה על ידך ההוראה הנ"ל ביקשת דוחות כלשהם ולא קיבלת?".

"יתירה מזאת, במשך חודש ימים אתה מעכב את התשלומים ועד למכתבך מאתמול, שהגיע ביום בו פורסמה התקפה אישית כלפי בתקשורת, לא ביקשת ממני דבר. אם היה חסר לך מידע כלשהוא לצורך העברת התשלומים, לא ברור מדוע המתנת חודש לבירור העניין", תוקף שיפמן.

"כידוע לך, הכנסת קיזזה מתשלומי מימון בחירות שהיו אמורים להיות משולמים לחשבון הבחירות המשותף סכומים בשל חובות אגו"י מהבחירות לרשויות המקומיות", מוסיף שיפמן ומבהיר, "לפני כחודש וחצי הודעתי לך אישית כי בשל כך נגמר הכסף בחשבון הבנק המשותף, ובעוד דגל התורה העבירה את חלקה לחשבון המשותף, אגו"י טרם עשתה זאת ועליה להעביר את יתרת חובה לחשבון בהקדם. עד היום לא קיבלתי ממך התייחסות כלשהי בנידון".

"כאמור, יצאתי לחופשה מהעיסוק בתשלומי הבחירות ואיני עובד תחת איומים ולחצים. אשוב לעבודתי רק אחרי שנציגך יחזור לחתום על העברות התשלומים ואגו"י תעביר את יתרת החוב האמור ואז בעז"ה תקבל כרגיל את הנתונים אותם אתה מבקש", מסיים שיפמן את מכתבו.

ב'יהדות התורה' כמו שהתרגלנו נראה כי אין זה המכתב האחרון וחילופי האשמות בין הצדדים ימשכו ומי שבנתיים סובלים מכך הם הפעילים שהתמסרו עבור המפלגה בבחירות.

המכתב של זייברט
מכתב התגובה של שיפמן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר