ביבי ומסעדות הטריפה

נתניהו התארח במסעדה שמציעה ארנבים, חלזונות ולובסטרים

"כיכר השבת" חושף: ראש הממשלה בנימין נתניהו התארח במסעדה שמציעה בשר ארנבים, חלזונות ולובסטרים. גורמים פוליטים חרדים: "זלזול מופגן ופגיעה ברגשות הציבור הדתי והחרדי". כל הפרטים

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון - לע"מ ושאטרסטוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא בימים האחרונים לביקור עבודה באיטליה לרגל תערוכת "אקספו 2015" ונפגש עם ראש הממשלה מתאו רנצי. אלא שמתברר, כי בין היתר הוא גם התארח במסעדת "אנוטקה פינקיורי" (Enoteca Pinchiorri) בפירנצה שבטוסקנה. מבדיקה שערך "כיכר השבת" עולה כי המסעדה היוקרתית מציעה בין היתר בתפריט בשר ארנב, חלזונות ולובסטרים.

ביקורו של נתניהו במסעדה האיטלקית הלא כשרה מעורר סערה של ממש בקרב גורמים בקהילה היהודית-אורתודוקסית במדינה ולכעס גם בקרב ראשי הציבור הדתי והחרדי בארץ ששמעו על הביקור מ"כיכר השבת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בביקור באיטליה (צילום: קובי גדעון - לע"מ)

המסעדה הידועה הנחשבת לאחת מ-50 המסעדות הנחשבות בעולם, ושוכנת ליד בזיליקת סנטה קרוצ'ה בפירנצה, טוסקנה. השפים במסעדה הם אני פיאולדה, איטלו באסי וריקרדו מונאקו. ומרתף היין של המסעדה, מהגדולים בעולם, מכיל 4,000 סוגי יינות שונים ו-150,000 בקבוקים, בעיקר איטלקיים, צרפתיים וקליפורניים, כש-200 יינות מוצעים לשתייה בכוס.

אלא שלצד זאת ידועה המסעדה המפורסמת דווקא בבשר הפיגולים והטריפות שהיא מציעה לסועדיה. בין המנות היוקרתיות ניתן למנות ארנב "בסגנון שלנו" עם זיתים, לובסטר עם לימון ותפוחים או חלזונות מבושלים.

הכניסה למסעדה בה התארח נתניהו (מאת I, Sailko. מתפרסם לפי רישיון CC BY 2.5 דרך ויקישיתוף)

גורמים פוליטים חרדיים הביעו הערב (ראשון) בשיחה עם "כיכר השבת" אכזבה מהתנהגותו של נתניהו. "ציפינו מראש ממשלת ישראל המייצג בביקור רשמי וממלכתי את מדינת היהודים לנהוג בממלכתיות ושלא לאכול בפרהסיה במסעדה שכזאת. מנתניהו ציפינו שינהג בכבוד למורשת ולדת היהודית" אמרו.

לדבריהם: "מי שמתבסס על קהל בוחרים שומרי מסורת ואוהדי דת לצד היותו שותף בכיר של המפלגות החרדיות, היה צריך לנהוג ביתר רגישות וזהירות בפרט שתמיד הוא מדבר גבוהה גבוהה על היחס החם שלו למסורת ישראל ולתנ"ך.
מילא אם היה מדובר בביקור פרטי או חופשה משפחתית - שזה גם חמור, אבל בביקור רשמי, הרי שמדובר בזלזול מופגן ובפגיעה של ממש ברגשות הציבור הדתי והחרדי בארץ ובתפוצות".

המסעדה מציעה גם בשר ארנב (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

זו אינה הפעם הראשונה בה ביקור של נתניהו במסעדה המגישה אוכל לא כשר מעורר סערה. ב-2014 חשף "כיכר השבת" כי ראש הממשלה סעד עם ידידו המיליארדר שלדון אדלסון במסעדה המגישה בשר חזיר. ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה (אז אופוזיציה, היום בקואליציה. י.כ), תקף באותם ימים את נתניהו ואמר כי "שלטון המתבוללים אינו מייצג את עם ישראל ולא את ארץ ישראל. ארץ ישראל טהורה ויהודיה טהורים".

עוד מדברי אייכלר באותם ימים: "זה באמת מגעיל שחזירי ההון והשלטון אוכלים יחדיו במסעדת חזיר". ח"כ משה גפני תקף גם הוא את נתניהו ואמר אז כי "מדובר בחוסר רגישות חמור כלפי יהודי העולם והעם בישראל".

בראיון שהעניק אז לערוץ 2, אמר נתניהו כי "מעולם לא אכלתי אוכל לא כשר. "אני מקפיד - לא רק בבית ראש הממשלה ובאירועים פומביים, ציבוריים - גם באירועים פרטיים אני לא אוכל מאכלים לא כשרים. אנחנו שומרים על זה ואני שומר על זה וככה אני נוהג - ואני חושב שזה נכון לעשות, גם כראש ממשלת ישראל. אבל מעבר לזה, ככה אנחנו נוהגים כמשפחה יהודית".

מלשכת ראש הממשלה לא התקבלה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר