שרת הבריאות של חוף השנהב בקרה בפגייה של בית החולים מעייני הישועה: "הגיעו להישגים בינלאומיים"

משלחת ממשרד הבריאות של חוף השנהב בראשות שרת הבריאות בקרה ב"מעיני הישועה" כדי ללמוד כיצד ניתן להציל פג בן 22 שבועות בלבד • הרופאים בפגיה של מעייני הישועה החליטו ללכת נגד התקדימים והתוצאה: הפג יצא מכלל סכנה והרופאים צופים לו התפתחות תקינה לחלוטין (בריאות)

המשלחת מחוף השנהב בפגיית בית החולים מעייני הישועה (כיכר השבת)

משלחת בריאות מחוף השנהב בראשות שרת הבריאות ד"ר גוואדו קופיי ביקרה ביחידה לטיפול נמרץ ילודים – הפגיה, במטרה ללמוד על שיטות רפואיות מתקדמות המאפשרות להציל פגים קטנים ביותר. המשלחת בחרה לבקר דווקא בפגיה של מעיני הישועה שקנתה לה שם כאחת הפגיות הטובות בישראל עם אחוז הישרדות גבוה של פגים קטנים.
חברי המשלחת המכובדת למדה על שיטת טיפול מתקדמת ייחודית המוענקת לפגים. השיטה הנקראת NIDCAP (נידקאפ), נועדה להביא לשיפור התפתחותי של הפגים תוך מניעת נזקי לחץ, כאב, רעש ואור מיותר. מחקרים פורצי דרך מלמדים כי הורדת לחץ וכאב מפגים זעירים משפרת אצלם את ההתפתחות המוחית. לחץ וכאב מיותר מותיר רושם בלתי רצוי במוח המתפתח.

מחקרים רבים שפורסמו בכתבי עת רפואיים ופסיכולוגיים מצאו שפגים שגדלו בשיטת ה־NIDCAP נזקקו לפחות ימי הנשמה וחמצן, המעבר שלהם להאכלה דרך הפה היה מהיר יותר ומשך האשפוז שלהם היה קצר יותר.

"אנחנו אמצנו את השיטה בשתי ידיים, הפגים אצלנו מטופלים בתנאים אופטימליים: חושך, קינים לסיוע בצמיחת מסת השריר, צמצום עירויים והפחתת מספר הדקירות, כל זאת במטרה לחסוך להם סטרס ולאפשר להם גדילה תקינה בהמשך", מסביר ד"ר לובין מנהל אגף ילודים ופגים.

את פני חברי המשלחת קיבלו מנהלי צוות הפגיה בראשותו של מנהל האגף ד"ר דניאל לובין ומנהל היחידה לטיפול נמרץ ד"ר זיו הרמתי. השניים הציגו בפני חברי המשלחת את עקרונות ותמצית אופן הפעלת השיטה.

חברי המשלחת הופתעו לשמוע על מקרה שאירע באחרונה בו הצליחו צוות הרופאים והאחיות להציל פג שנולד בשבוע 22 שהוא שלב שעל פי הספרות הרפואית הוא חסר סיכוי לשרוד.

במעיני הישועה לא הרימו ידיים ולאחר התייעצות בין הרופאים לרבנים הוחלט לטפל בפג בכדי לנסות ולהציל את חייו. נאמנים להחלטתם קיבלו הרופאים את הפג לטיפול נמרץ פגים במשקל של 510 גרם בלבד. במהלך תקופת האשפוז עבר הפג ניתוח מיוחד שהתבצע בתוך יחידה טיפול נמרץ ילודים – ע"י צוות רופאים בכיר.

לשמחת כולם הפג החל להגיב באורח חיובי לטיפול, עד כי באחרונה השתחרר לביתו ומטופל כפג רגיל לכל דבר, כאשר ע"פ כל האינדיקציות הרופאים הצליחו למנוע גם את הסיבוכים העתידיים שהיו אמורים ללוות אותו בהמשך חייו.
ד"ר לובין מוסיף: "במעייני הישועה קיימת אמונה חזקה מאוד בקדושת החיים. הצו הזה בתוספת האמצעים הרפואיים המתקדמים שקיימים במחלקה הם אלו שהביאו להצלת הפג ואת התוצאה כולם רואים היום".

שרת הבריאות של חוף השנהב - ד"ר גוואדו קופיי הגיבה בתום הביקור: "הגעתי לסיור למידה בבתי החולים בישראל, התרשמתי עמוקות משיטת הטיפול הייחודית בפגים. ברור לי שנשתף פעולה עם מעיני הישועה לפתח את הטיפול בפגים גם אצלנו. מעיני הישועה הגיעו להישגים בינלאומיים בהצלת פגים קטנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר