הזכות להביע דעה שמורה רק למחללי שבת?

מנהלת הליגה פרסמה פוסט בפייסבוק וקראה לאוהדים להביע את דעתם על סאגת משחקי הכדורגל. אלא שהפוסט פורסם ב...שבת, מה שמנע מאוהדים דתיים להשתתף בדיון (ספורט)

שרון מנדל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בחודשים האחרונים מתנהל מאבק בין נציגי שחקני הכדורגל בישראל לבין מנהלת הליגה על עריכת משחקים בשבת. לאחרונה החליטו במנהלת הליגה להעביר משחק אחד בכל מחזור ליום שבת, אלא שבליגה הלאומית משחקים שחקנים רבים השומרים שבת ואלו יצאו למאבק. הסתדרות העובדים פעלה יחד עם נציגי השחקנים והגישה עתירה לבית הדין לעבודה כנגד החלטת המנהלת.

בית הדין הודיע במפתיע כי כל המשחקים בשבת משוחקים שלא כחוק, זאת מאחר ואין אפשרות לחייב את השחקנים לעבוד בשבת, ללא היתר מיוחד של משרד הכלכלה. בשל כך החל מאבק בנושא הנתון להכרעתו של שר הכלכלה, יו"ר ש"ס אריה דרעי.

הנושא עורר אמוציות רבות. אך נראה שבמנהלת הליגה לא חושבים שראוי לשתף את ציבור שומר השבת בדיון סביב הנושא. בשבת האחרונה, בשעה 13:00 לערך, פורסם פוסט בדף הפייסבוק הרשמי של המנהלת, בו התבקשו הגולשים לחוות את דעתם בנושא הנפיץ.

"אוהדים יקרים, אנו מביאים בפניכם טור אישי של מנכ"ל מנהלת הליגות לכדורגל, אורן חסון, על סוגיית המשחקים בשבת. מוזמנים להביע את דעתכם ועמדתכם", נכתב בפוסט. תחת הכותרת "עוד שבת של כדורגל?", הסביר חסון על כך שכדורגל זה תרבות ועל כן צריך שהמשחקים ישוחקו בשבתות, בדיוק כמו שבתי התיאטרון פתוחים בשבתות כבר עשרות שנים.

אלא שכאמור, הפוסט עלה בעיצומו של יום השבת, כך שרק גולשים שאינם שומרים שבת יכלו להגיב בנושא. ואכן, מרבית התגובות היו בעד דבריו של חסון. בועז גולן מאתר "0404", הגיב בפוסט: "כעיתונאי וכמי שקשור מאוד לעולם הכדורגל, לא מכובד לכתוב טור ולבקש התייחסות בשבת. רוצים התייחסות אמתית? תעלו את הטור כאשר גם אוהדים מסורתיים/דתיים יכולים להגיב".

"ברור שתקבלו תגובות חיוביות כאשר חצי עם לא יכול להגיב. קצת הוגנות לא תזיק כי במעשה זה אתם מחזקים את אלה הטוענים לאפליה. את הדברים כתבתי בעניין בקשתכם להבעת דעה ובלי כל קשר לדעתי האישית בנושא כדורגל בשבת".

אגב, למרות הדברים, הפוסט עצמו לא זכה להיענות מרשימה, וזכה ל-280 לייקים, 38 שיתופים ו-110 תגובות. גולשים רבים פנו לאחר צאת השבת למנהלת הליגה בבקשה לקבל הסבר כיצד עולה פוסט שכזה בעיצומו של השבת, ובכך נמנע משומרי השבת להגיב ולהשתתף בדיון הכל כך נפיץ.

"אנחנו קשובים לדעת הקהל תמיד. בכל זמן ובכל מקום. אנו משקיעים רבות על מנת שציבור אוהדי הכדורגל ירגיש בבית בעמוד הפייסבוק שלנו" מסרו בתגובה אנשי המנהלת. "באשר לפוסט, ייתכן שהיינו צריכים לפרסם אותו במוצ"ש, אולם גם כעת אנחנו מקבלים תגובות של אנשים המתנגדים למשחקים בשבת, כפי שעושים זאת במהלך כל השבוע.

"יש דעות רבות, שונות ומגוונות, ואנו שמחים לראות עד כמה הציבור אוהב ומחובר לכדורגל הישראלי שכולנו כה אוהבים. אגב, חשוב לזכור כי בסך הכל שאלנו את דעתם של האוהדים, ולא הם אלה שמכריעים. הסוגיה נמצאת באחריות ממשלת ישראל, והיא זו שתקבע את עתידו של הענף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר