רק חול וחול

האובך יימשך עד לתחילת השבוע הבא, עומס חום כבד ברחבי הארץ

האובך הכבד השורר ברחבי הארץ יימשך עד לתחילת השבוע הבא. היום אחר הצהריים הוא ייחלש מעט. במקביל, שורר עומס חום כבד בכל רחבי הארץ. בוטלו טיסות פנים ויש אזהרות בריאות (חדשות)

(צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

מדינה באובך: גם היום נמשך האובך הכבד שהגיע למדינה, אחרי שיום האתמול הוגדר כיום עם האובך הכבד ביותר בספטמבר ב-75 השנים האחרונות, ועל פי התחזית המעודכנת אנחנו נמשיך לראות צהוב עד שבוע הבא.

לאובך הכבד מתלווה גם עומס חום כבד בכל רחבי הארץ ובשירות המטראורולוגי נמסר על אזהרת עומס חום כבד מ-9 בבוקר ועד 21:00.

כאמור, היום יוסיף לשרור אובך כבד, שייחלש מעט החל משעות אחר הצהריים, במרכז החיזוי "מטאו-טק" הסבירו כי אפיק מעל ערב הסעודית לעבר מזרח הים התיכון מוסיף לגרום באזורנו לגל חום.

חזאי "מטאו-טק" צחי וקסמן מסר כי משעות אחר הצהריים יחל שיפור איטי והדרגתי בתנאי הראות והאובך הכבד ישקע בהדרגה, אך לא צפוי שינוי דרמטי.

מכיוון וגם אין רוחות חזקות, האובך נשאר ושוקע לאיטו, והוא ייעלם רק לאחר שגל החום יחלש, שזה יקרה רק בתחילת שבוע הבא.

תן מאזה, חזאי איכות אוויר במשרד להגנת הסביבה, הסביר את התופעה הנדירה: "העניין הזה התפתח בצפון מזרח סוריה. בעקבות רוחות חזקות נוצרו ענני אבק מאוד גדולים ומסלול הזרימה היה לעברנו. אלה ענני אבק אדירים. כעת אנחנו מצפים לדעיכה מאוד איטית של ריכוזי האבק האלה כי הרוחות לא משתנות באופן קיצוני".

לדבריו, "השיפור באיכות האוויר יהיה מאוד איטי. היום יהיה לנו זיהום אוויר גבוה וכנראה גם מחר. ריכוזי זיהום האוויר ירדו, לעתים עד פי 14, אבל עדיין יש זיהום אוויר גבוה. זה מעיד כמה הזיהום היה גבוה אתמול".

המשרד להגנת הסביבה ממליץ לחולי לב-ריאות, קשישים ונשים בהריון לא לשהות מחוץ למבנים סגורים. המשרד ממליץ לבטל טיולים בבתי הספר ובהפסקות לא לשהות מחוץ למבנים.

במקביל, חברת ישראייר הודיעה כי ביטלה את כל הטיסות בפנים הארץ שהיו אמורות להמריא היום. בארקיע הודיעו על ביטול הטיסות עד לשעה 13:50.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר