הקרב על קדושת השבת

היועמ"ש לרגב: לא לבצע אכיפה נגד משחקי כדורגל בשבתות

היועץ המשפט לממשלה יהודה וינשטיין הודיע לשרת הספורט מירי רגב כי הוא לא רואה מקום להורות על שינוי במדיניות כלפי משחקי כדורגל בשבת. המשמעות: חילולי השבת יימשכו, לעת עתה (חדשות)

שרון מנדל | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הודיע לפני זמן קצר (רביעי) לשרת התרבות והספורט מירי רגב כי הוא לא רואה מקום להורות על שינוי במדיניות אי האכיפה נגד קיום משחקי כדורגל בשבת. הדברים מגיעים לאחר סערה שפרצה בעולם הספורט וחתימותיהם של מאות שחקנים בדרישה למנוע קיום משחקים בשבת, כמו גם החלטת בית הדין לעבודה בה נקבע כי משחקי כדורגל בשבת - אינם חוקיים.

"בישראל משחקים כדורגל מקצועני בשבת מאז ומעולם. נקיטת הליכים פליליים בגין משחק בשבת לאחר שעשרות שנים לא נעשה דבר מוקשת בעיני". אמר וינשטיין במענה לפנייתה של השרה רגב. למעשה, הורה היועמ"ש שלא לבצע בשלב זה אכיפה כלפי משחקי כדורגל ביום שבת, זאת על שתושלם עבודת הצוות המיוחד לנושא שתמנה השרה רגב.

רגב מסרה כי היא "מודה ליועץ המשפטי לממשלה שסייע לי לשמור על הכדורגל, על החוק בישראל ועל השבת. אני מחוייבת לנושא, ומאמינה שנוכל להגיע לפשרה שתעמוד בעיקרון שמי שרוצה לשחק בשבת, ישחק, ומי שלא, לא".

בחודש שעבר התייחס גיא דיין, שחקן "הפועל עפולה" למאבק, וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "מדינת ישראל זו מדינת היהודים, אבל רק במדינה הזאת הכל מותר". כאן כתב דיין על הצועדים במצעד בירושלים "זה בסדר, זאת הבחירה שלהם. מחבל שבסך הכל רצח כמה יהודים חפים מפשע שובת רעב וכל המדינה לחוצה בשבילו, וכל הממשלה רוצה לעשות לו אווירון עם כפית של אוכל לפה שחס וחלילה לא ימות - זה בסדר".

"אבל להיות יהודי דתי ולשמור שבת" כתב דיין, "אוי ואבוי זה להשתגע, זה אסור. הכל חוץ מזה. אז אני אומר 'השם אחד ושמו אחד לעד', ורק הוא זה שיחליט מה יהיה ומתי ולא אף אחד מהבובות בטלוויזיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר