לחבק יוצרים ישראלים שמבצעים שירים יהודיים / יוסי בן עטר

בשנים האחרונות לא מעט זמרים בולטים במוזיקה הישראלית החלו לשיר שירים ברוח יהודית. לצערי בתחנות החרדיות הם לא מושמעים וחבל. מוזיקה צריכה לחבר ולא להרחיק. מסכמים תשע"ה (מוזיקה)

יוסי בן עטר | כיכר השבת |
יוסי בן עטר (צילום ארכיון: אבי פלח)

השנה לא הייתה עמוסה במיוחד. ידענו שנים טובות יותר.

זמר שהצליח: חנן בן ארי. שכמו רבים וטובים במוזיקה היהודית הושמע לראשונה ב'גלי ישראל' ולאחר תקופה קצרה כבש כל מדיה אפשרית.

זמר שלא נחשף: במהלך השנה הוציא הזמר דוד אצרף אלבום משובח בטעם ים תיכוני. לפי דעתי הוא יכל לקבל חשיפה יותר משמעותית. אין זמרים רבים בז'אנר הזה עם יכולות כמו של אצרף, וחבל שזה לא הגיע בתודעה גם לציבור.

הופעות: ההופעות במוזיקה החסידית/יהודית הולכות ומתרחקות מהציבור החרדי ומתקרבות לציבור הרחב יותר (דתי לאומי - חילוני) לא יודע אם זה מצער או משמח.

משקיעים ביצירה

בשנה האחרונה נכנס פרוייקט ההד-סטארט (משקיעים ביצירה) לתחום המוזיקה היהודית. 95% מהאמנים שעשו זאת עבורו בהצלחה.

במילים פשוטות יותר - הקהל קונה את הדיסק מראש ובזה נותן לזמר להיות בטוח ביצירה שלו. מכאן גם הזמרים במוזיקה החסידית והים תיכונית יכולים ללמוד ולעשות כך.

ודבר אחרון לסיום, בשנים האחרונות לא מעט זמרים בולטים במוזיקה הישראלית החלו לשיר שירים ברוח יהודית, אם זה מילים מהמקורות או מקוריות. אצלנו ב'גלי ישראל' מחבקים את אותם זמרים ואותם שירים. לצערי בתחנות החרדיות הם לא מושמעים וחבל. מוזיקה צריכה לחבר ולא להרחיק.

שנה טובה.

יוסי בן עטר הוא שדרן רדיו "גלי ישראל" ומנהל מחלקת המוזיקה היהודית בתחנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר