הישג לגר"ד לאו ולגר"צ בוארון

אחרי 14 שעות דיון: נבחרו 22 דיינים לבתי הדין האזוריים

לאחר שעות של דיונים בוועדה למינוי דיינים, ישיבה שנמשכה כ-14 שעות עד השעה 4 לפנות בוקר, נבחרו דיינים חדשים לבתי הדין האזוריים. המנצחים: הגר"ד לאו והגר"צ בוארון (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ישבת הוועדה, אתמול (צילום: באדיבות המצלם)

סוף טוב: לאחר שעות של דיונים בוועדה למינוי דיינים, ישיבה שנמשכה כ-14 שעות עד השעה 4 לפנות בוקר, נבחרו דיינים חדשים לבתי הדין האזורי. כפי שדווח לראשנה ב"כיכר השבת", גם קרובי משפחה נבחרו לכהן כדיינים, מה שנחשב למכה לשרת המשפטים לשעבר ציפי לבני שכיהנה בקדנציה הקודמת כיו"ר הוועדה והתנגדה לכך בתוקף.

כאמור, הכותרת המשמעותית של הישיבה היא הבחירה של קרובי משפחתם של חברי הוועדה - הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו שגיסו הרב אריאל שוויצר נבחר לדיין בבתי הדין, כמו גם חבר בית הדין הגדול הגאון רבי ציון בוארון שבנו הרב ינון בוארון נבחר.

בכל מפלגה מבקשים לנכס לעצמם את המנצח הגדול, אך יותר מכל מדובר בניצחון לגר"ד לאו ולגר"צ בוארון. האחרון צפוי לפרוש בקרוב, שכן בקדנציה הקודמת לבני התנגדה למינוי קרובי משפחתם מה שהעלה את חמתו של הרב בוארון שאף פוצץ את ישיבת הוועדה. כאמור, אתמול הם רשמו הישג.

ציוצים מאת ishaycoen

המנצחים הגדולים: הגר"ד לאו והגר"צ בוארון (צילום: פלאש 90)

מי שרושם גם הוא ניצחון הוא נשיא בית הדין הרבני הגדול, הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף שהתעקש שחצי מהדיינים שימונו יהיו ספרדים, בניגוד לדיל בוועדה הקודמת, אז הרוב היה אשכנזי. ואכן אמש נבחרו 11 דיינים ספרדים, מחצית מהנבחרים.

הוועדה דנה על בתי הדין האזוריים בלבד שכן בנושא בית הדין הגדול, אליו צריכים להתמנות שבעה דיינים חדשים, לא הצליחו הצדדים להגיע להסכמה.

מטעם יהדות התורה נבחרו הדיינים הרבנים: רפאל גלב, יאיר לרנר, אלימלך וסרמן, שמואל צבי פריד, אריאל שוויצר, דוד גרוזמן, שפיינר.

מטעם ש"ס נבחרו הרבנים: אלון אבידר, ינון בוארון, שמואל חזן, שמעון לביא, שחר עדו, חיים וידאל ובן ציון הכהן רבין, מי שהיה מועמדו של יו"ר הוועדה השר יובל שטייניץ ואחיו של מזכיר סיעת ש"ס המפוטר אלישיב רבין. שמות הדיינים הנבחרים פורסמו לראשנה ב"כיכר השבת".

מטעם 'הבית היהודי' נבחרו הרבנים: אריה אוריאל (מועמדו של הרב צבי טאו, שוחח בטלפון קודם הישיבה עם הראשל"צ הגר"י יוסף וביקש ממנו שיתמוך במינוי), סיני לוי, שלמה שושן, אלעד אלי, יעקב עובדיה, דניאל כץ, אברהם זרביב (אחיין של הגאון חכם בן ציון אבא שאול זצ"ל) ואברהם גאופטמן, חתנו של הרב הראשי לשעבר הרב יונה מצגר.

באשר לדיינים מטעם 'הבית היהודי', הרי שמדובר בניצחון של המפלגות החרדיות שכן אלו התנגדו בתוקף למינוי הרבנים: ניר ורגון, בניהו ברונר ודוד בס, מיי שנחשבים כמזוהים עם רבני צהר, ב'הבית היהודי' התעקשו למנותם אך כאמור ללא הצלחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר