הטרור בירושלים

ניצול הלינץ' משחזר: "הרגשתי שהולכים לרצוח אותי"

ישראל מאיר נתאי בן 21 הותקף בערב ראש השנה על ידי מוסלמים בעת שצעד בעיר העתיקה עם תפילין. בשיחה עם "כיכר השבת" הוא משחזר את רגעי האימה: "התחלתי לרוץ וכולם התנפלו עלי" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום וידאו: מתוך ynet; תמונות: יונתן זינדל - פלאש 90)

הטרור בירושלים: ישראל מאיר נתאי בן 21, הותקף על ידי קבוצת מוסלמים בערב ראש השנה, בעת שחלף כשהוא עטור בתפילין, בסמוך למעבר השלשלת בעיר העתיקה בירושלים.בשיחה עם "כיכר השבת" הוא משחזר את רגעי האימה ואומר: "הרגשתי שהם הולכים לרצוח אותי".

"יצאתי מתפילת שחרית ולאחר שהתעכבתי בבית הכנסת ירדתי מרחוב פלוגת הכותל לרחוב השלשלת הסמוך לכותל המערבי, בעודי עושה את דרכי לכיוון הבית, המוסלמית הראשונה זרקה עלי בקבוקים ואחריה עשו זאת עוד מוסלמיות", הוא מספר.

לדבריו: "התחלתי לרוץ וכולם התנפלו עלי, נפלתי והמשכתי הלאה. לאחר מכן חבשו אותי ונסעתי לבית החולים".

"הרגשתי שהם הולכים לרצוח אותי", אומר נתאי ומספר: "בירכתי הגומל בראש השנה, הודאתי לקדוש ברוך הוא - יכלו לרצוח אותי".

נתאי לאחר הלינץ' (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

נתאי מתייחס למצב בירושלים ואומר כי "מתרחש טרור לא רק ברובע המוסלמי אלא גם בדרך לכותל. המשטרה לא עושה כלום - פשוטו כמשמעו".

נתאי המתגורר בתחילת הרובע המוסלמי אומר כי האירוע לא ירתיע אותו ואת חבריו וכי הם ימשיכו להסתובב באזור. "אמשיך להגיע לרחבת הכותל ובמקביל אנחנו דורשים מהמשטרה שתטפל באירועים. לא הגיוני שעל יריקות ובעיטות תושבים לא מתלוננים אבל כשהם כבר מתלוננים על מקרים כמו יידוי אבנים ובקבוקי תבערה המשטרה גם לא מטפלת בזה".

נתאי פנה באמצעות פרקליטו עו"ד איתמר בן גביר למפקד מחוז ירושלים במשטרה בדרישה לעצור באופן מיידי את הפורעים שמתועדים במצלמות כשהם גלויי פנים, מכים אותו ומשליכים לעברו חפצים.

נתאי עם כוחות הביטחון לאחר הלינץ' (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

במכתב ששיגר עו"ד בן גביר הוא דורש את העמדתם לדין של הפורעים בעבירה של ניסיון רצח ומבקש את מעצרם עד לתום ההליכים. "ראש הממשלה נתניהו אמר במהלך סיורו היום כי הוא קורא למשטרה לבצע מעצרים אך עד לרגע זה לא בוצע אפילו מעצר אחד", האשים בן גביר.

עו"ד בן גביר אומר כי "אם המשטרה הייתה רוצה תוך שעה היו נעצרים כל הפורעים המתועדים במצלמות אך לא למשטרה ולא לפרקליטות יש מוטיבציה לטפל בנושא ועובדה ששלושה ימים אחרי אין אפילו עצור אחד".

שבתי גרבציק דובר המשטרה אמר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "האירוע נמצא בחקירה אינטנסיבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר