הטרור בירושלים

ריבלין: "חלה הסלמה שמקורה בפרובוקציות של גורמים עוינים"

הנשיא ראובן ריבלין אירח במשכן הנשיא תפילת סליחות והתייחס לטרור בירושלים: "שבנו לירושלים כדי לבנות אותה ולא ניתן לאף גורם, לערער את אחיזתנו בעיר, את שלומה ובטחונה" (אקטואליה)

(צילום: דייויד כץ)

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, אירח אמש (ראשון) תפילת סליחות בבית הכנסת שבמשכן הנשיא ואמר כי "בימים האחרונים, חלה הסלמה שמקורה בפרובוקציות של גורמים עוינים שמנסים לדרדר את המצב הביטחוני בירושלים".

תפילת הסליחות, בהובלת המוזיקאי יצחק מאיר, התקיימה בנוסח משולב - ליטא, פולין ועדות המזרח.

לפני אמירת הסליחות סיפר הנשיא ריבלין: "אינני יכול שלא לזכור את ימי הסליחות כימים מיוחדים, ימים של יראה ושל רוממות. טעמו המתוק של התה החם ברגעי הבוקר הקרירים, מראה המתפללים הממהרים לבתי הכנסת וצליל קולם של החזנים בבית הכנסת ישורון באמירת 'אשרי יושבי ביתך'.

"ועל כל אלה - צליל קולם של גבאי בתי הכנסת של עדות המזרח, אשר היו מהלכים בשכונותיה הוותיקות של העיר, קוראים - 'ס-ל-י-ח-ו-ת' ודופקים על התריסים על מנת להעיר את המתפללים".

"הסליחות הן הכרח לדבר", אמר ריבלין, "לדבר עם הבורא, לדבר עם חברינו, עם קהילתנו, עם עמנו. הסליחות אינן מאפשרות לנו להישאר כשתריסינו מוגפים אלא מאלצות אותנו להתבונן מבעד לחלון ולמצוא את עצמנו עם הקהילה, רחוקים וקרובים".

באשר לאירועי הטרור בירושלים אמר הנשיא כי "ירושלים, הייתה מאז ומתמיד מעין מיקרוקוסמוס של החברה בישראל. לצערי הרב בשנה שעברה חווינו ביתר שאת את התהומות הפעורות והתריסים המוגפים בין תושבי העיר. יהודים וערבים, דתיים, חרדים וחילונים, התעמתו על רקע פוליטי, על רקע תרבותי, על רקע דתי, ועל רקע מגדרי.

"כשאין שיח מתפתחת שתיקה עמוקה ואילמות שסופה לא פעם, בריחוק ודחיה ונורא מכך- בשנאה סמויה ובאלימות גלויה. בימים האחרונים, חלה הסלמה שמקורה בפרובוקציות של גורמים עוינים שמנסים לדרדר את המצב הביטחוני בירושלים ולפגוע בשלום תושביה. רק הבוקר, נחמתי את משפחתו של אלכסנדר לבלוביץ' שנהרג בפגוע האבנים בערב ראש השנה. שבנו לירושלים כדי לבנות אותה ולא ניתן לאף גורם, לערער את אחיזתנו בעיר, את שלומה, ואת בטחונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר