תגלית מדעית

נאס"א הודיעה: נמצאו מים זורמים על המאדים

נמצאו עדויות לפיהן מים זורמים על פני הכוכב "מאדים". זרימת מים על פני הכוכב היא תנאי הכרחי להימצאות חיים בו - השאלה הגדולה שמסקרנת את סוכנויות החלל ועולם המדע. "יש לחות באוויר" נאמר במסיבת העיתונאים (חלל)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(הדמיה של האזור בו נמצאו מים, צילום: שאטרסטוק)

סוכנות החלל האמריקנית נאס"א הודיעה היום (שני) כי נמצאו עדויות לפיהן מים זורמים על פני הכוכב "מאדים". זרימת מים על פני הכוכב היא תנאי הכרחי להימצאות חיים בו - השאלה הגדולה שמסקרנת את סוכנויות החלל. מדענים מסוכנויות החלל האמריקנית והאירופית הסבירו כי על כוכב הלכת הקרוב ביותר לכדור הארץ נמצאו מעין נחלים. מאחר וכוכב מאדים הוא הדומה ביותר לכדור הארץ, עלו לאורך השנים ספקולציות על חיים בו.

בכיר בנאס"א אמר במסיבת עיתונאים שנערכה בוושינגטון כי דברים שעוד לא נבחנו נבדקים היום בעזרת שילוב של כלים יחודיים. "כשאנחנו חוקרים אנחנו מוצאים תגליות. אנחנו מנסים למצוא תשובות לשאלות על היקום". לדבריו, בעתיד יישלחו בני אדם לכוכב מאדים.

מאדים (שאטרסטוק)

מדען שהשתתף בצוות המחקר אמר: "מאדים הוא לא הכוכב המדברי היבש כמו שחשבנו בעבר. היום אנחנו אומרים שתחת נסיבות מסוימות - מים זורמים, כלומר לא קפואים, נמצאו במאדים. לפני ארבע שנים החל תהליך שמצא שמים הם אכן הסיבה או הגורם לנחלים. הזרימות שנמצאו מתחילות באביב, מתרחבות בקיץ ונעלמות בסתיו".

"מאדים הוא הכוכב הקרוב הכי דומה לכדור הארץ" אמר מדען אחר."מאדים עבר שינוי דרמטי באקלים ואיבד את רוב המים. הגשושיות שלנו גילתה דבר חדש - שיש לחות באוויר. האדמה לחה ומלאה במים".

זמן קצר קודם מסיבת העיתונאים, דווח בסוכנות הידיעות בלומברג כי על הכוכב נמצא קו עם זרימת זרמו מים ברוחב 5 מטרים ואורך של כ-100 מטרים. המקום הובחן לראשונה בשנת 2010 ובשנים האחרונות בדקו אותו שמונת המדענים שהשתתפו בצוות המחקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר