עַיִן בְּמַר בּוֹכָה

קורע לב: מתן הלל בן ה-9 אמר קדיש יתום על הוריו. האזינו

אלפי בני אדם ליוו למנוחות את הרב איתם הנקין ורעייתו נעמה הי"ד, שנרצחו בפיגוע בכניסה לאיתמר לעיני ילדיהם. בנם, מתן הלל בן ה-9, אמר קדיש יתום על שני הוריו ועין אחת לא נותרה יבשה. האזינו (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: אלי מנדלבאום - ynet)

אלפי בני אדם ליוו היום (שישי) למנוחות את הרב איתם הנקין ורעייתו נעמה הי"ד שנרצחו בפיגוע הנורא אמש בכניסה לאיתמר. בנם, מתן הלל בן ה-9, אמר קדיש יתום על שני הוריו, אותם ראה נרצחים לנגד עיניו, ועין אחת לא נותרה יבשה בקהל.

הרבנית חנה הנקין, אמו של איתם הי"ד, ספדה לבנה וכלתה: "זה לא נקלט, רק אתמול כל המשפחה הייתה בביתכם ובני הדודים שיחקו יחדיו. איתם, חיברת את ספרך הראשון בגיל 20. היית מעיין נובע שאי אפשר לעצור. ברגע שמצאת את נעמה לא התלוננת על כלום".

"נעמה, מהרגע הראשון אהבנו אותך וראינו אותך עומדת במבחני החיים והיית כל כך חכמה. איתם ונעמה, הקמתם בית, נולדו ארבעה ילדים ועתה הם נרצחו על ידי בני עוולה. עכשיו אנו והסבים לבית ערמוני והנשים והאחים האוהבים יחד נגדל את ילדכם".

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לבני הזוג: "איתם ונעמה, הרב איתם ונעמה. 'אין מספידין במועד', אבל אי אפשר לעמוד ולשתוק אל מול אבא ואמא, נאהבים ונעימים, שיד מרצחים אכזרית גזלה אותם מילדיהם. כמו רבים בעם ישראל למדתי על אישיותכם מאוחר מדי. הרב איתם, הבוקר הראו לי חלק מהיבול התורני הרב שחיברת בשנות חייך הצעירות. מה נאמר? שאיבדנו תלמיד חכם, אמיץ ומקורי? ענק, ונצר למשפחת ענקים, איש רוח שהיה גם איש מעשה, או שפשוט איבדנו אבא אוהב ואהוב. נעמה, 'יקושרו כולם, באגודה אחת, והן מכפרין אלו על אלו'. זה הציטוט ממדרש רבה שבחרת לשבץ בקישוט הסוכה היפה כל כך שהכנת בסטודיו שלך. ציטוט אוהב כל כך, מחבק כל כך, ציטוט שמחפש וזועק את היחד".

הרב לאו: "מי יהיה עם הילדים בשמחת חג?" (אלי מנדלבאום - ynet)

ריבלין אמר כי לפני מספר חודשים כתבה לו הנקין בעקבות רציחתו של דני גונן: "מכתב מ'אזרחית שאכפת לה', כך חתמת. אני השבתי לך שהארץ כולה שלנו היא, ובריבונותו אחריותנו לביטחוננו ולביטחון אזרחנו. הבטחתי שאמשיך לחבק את נפגעי הטרור ולבקר בכל בית בו כבה האור לנצח. לא חשבתי, לא העלתי בדעתי, שבביתך יכבה האור ואני ואנחנו נחבק את ילדיך. החיבוק של העם כולו לא ייפסק. 'יקושרו כולם אגודה אחת והן מכפרין אלו על אלו'. זו צוואתך וכך היא תקויים, זו קרן היחד האמיתית בה עמלת להשקיע".

ריבלין הוסיף, "אחי ואחיותי, בני המשפחה, תושבי נריה, קהילת פדואל ובני ההתיישבות כולה. אנחנו עומדים בפני מתקפת טרור אכזרית, ואתם עומדים בחזית המערכה, משלמים מחיר כבד מנשוא. הטרור ליווה אותנו מראשית הבניין הלאומי כאן מתרפ"ט ועד תשע"ו. מעולם לא בנינו בגלל טרור ולא נחדול לרגע לבנות בגלל טרור. קשה לדבר היום על נחמה אבל יש קשר הדוק בין הבניין לנחמה. הבניין הוא המנחם אותנו".

אביו של איתם, יהודה הנקין, ספד לבנו ולכלתו: "איתם הדפיס 15 מאמרים בתורה ובהלכה. מי ייתן ונזכה למצוא את המשאבים להוציא את ספרו הבא לאור. ריבונו של עולם, אני יכול להבין הכל, אני יכול להבין את חיות הטרף, את הרצח. אבל אני לא מבין מה תכננת, מה עשית".

הילה ערמוני, אמה של נעמה ספדה לבתה וחתנה: "חברים שלי יודעים שאני כותבת לאירועים שמחים ועצובים, אבל שום דבר בעולם לא הכין אותי לכתוב הספד לבת שלי ולחתן שלי. כתבתי מדם הלב. מאתמול אני שואלת, למה ביחד? למה את שניהם? ופתאום הבנתי יותר מתמיד שבחיים לא נפרדו, חיבור כזה לא רואים. מי היה מאמין שרק לפני פחות מחודש חגגנו לכם יום הולדת 30? בת שלי, אהובה כל כך. חתן שלי, אהוב כך כך. אתם בלבנו תמיד. ה' נתן וה' לקח".

הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו, אמר לפני ההלוויה: "אתה חושב על ילדים, אתה מהרהר מי יברך אותם הלילה בליל שבת? מי יעמוד איתם בשמחת החג? הכאב עצום, הכאב מאוד גדול. אולי בגלל זה דווקא נראה את החוזק של העם היהודי כאשר נחליט שאנחנו שמחים בחג למרות זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר