טרור מסביב לשעון

המפכ"ל לשעבר אסף חפץ: ממליץ לאזרחים להוציא רישיון נשק

בעקבות גל הטרור, מפכ"ל המשטרה לשעבר ממליץ בראיון ל"כיכר השבת" לאזרחים להוציא רישיון נשק. ראש עיריית פתח תקווה: "כוחות הביטחון בעיר יתוגברו". סיכום אירועי הטרור - בפנים (ביטחון)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
זירת הפיגוע בפתח תקווה (צילום: פלאש 90)

ההסלמה במצב הביטחוני ברחבי הארץ נמשכה גם היום (רביעי): בשעות הערב דווח על דריסה במחסום א-זעים לכיוון מעלה אדומים, נהג הרכב, תושב מזרח ירושלים, נורה ונפצע בינוני. שני בני אדם נפצעו באורח קל וכוחות הביטחון בודקים אם מדובר באירוע על רקע לאומני. מוקדם יותר במהלך היום אירעו פיגועי דקירה בפתח תקווה ובירושלים ואירוע של התבצרות מחבל בקריית גת.

חיסול המחבל בקריית גת (דובר המשטרה)

אסף חפץ, לשעבר המפכ"ל של משטרת ישראל, סבור כי גל הפיגועים אינו חלק מאינתיפאדה. בשיחה עם "כיכר השבת" אמר חפץ: "אני לא רואה את זה כמו אינתיפאדה, אבל זה גל טרור. לדבריו, "אין כאן תשתית טרוריסטית שפועלת מאחורי כל הפיגועים אלא רק מפגע בודד ולכן הנזק יותר קטן".

מתפרעים בירושלים, היום. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

"זה עוד גל טרור, זה יכול להימשך או להירגע", אמר. "כמה שכוחות הביטחון יגיבו מהר, יפחית ויצמצמם את הנזק כמה שאפשר ולהמשיך הלאה". להערכתו, "המשטרה בכוננות גבוהה וכך גם האזרחים, הם פועלים נכון, מגיבים מהר ומצמצמים את הנזק. אנחנו נכנסים לגל טרור כמו בשנות התשעים ולאזרחים יש חלק גדול מאוד בתגובת הנגד".

גורמים בימין קראו למבצע דמוי חומת מגן, אולם חפץ סבור כי הדבר לא רלוונטי: "מבצע חומת מגן לא מתאים כי אין תשתיות, מה תהרוס? את הרשות הפלסטינית?". עם זאת, בעקבות המצב הביטחוני חפץ קורא לאזרחים לשאת נשק. "אזרחים שיש להם רישיון לנשק צריכים להוציא נשק, אלו שאין להם רישיון אני בעד שיילכו ויעשו".

צילום: משה משה, מדברים תקשורת

בהתייחסו לפיגוע בקריית גת אומר חפץ: "כוחות המשטרה מהתחנה המקומית היו בזירה עם התרחשות הפיגוע אך לא עלו לבניין וחתרו למגע, וזאת בניגוד לכוחות היס"מ".

ראש עיריית פתח תקווה: נערכים לתגבור הביטחון בעיר

סמוך לשעה 19:30, מחבל המתגורר בחברון ירד בתחנת אוטובוס הסמוכה לקניון הגדול בפתח תקווה, דקר גבר חרדי חסיד חב"ד כבן 25 בפלג גופו העליון ופצע אותו באורח בינוני. אזרחים ומאבטחים של הקניון הסמוך הצליחו להשתלט עליו עד לבוא המשטרה, הוא נעצר ונחקר בשעה זו.

הפיגוע בפתח תקווה, הערב (צילום תמונה: משה משה, מדברים תקשורת)

ראש עיריית פתח תקווה איציק ברוורמן אמר בשיחה עם "כיכר השבת": "לצערי גל הפיגועים האחרון הגיע גם לפתח תקווה אבל לשמחתי אם מותר לומר, ערנות של התושבים ואנשי המשטרה סיכלה פיגוע שיכל להיות הרבה יותר חמור והסתיים בפצוע יחסית קל ובמעצרו של המפגע".

צילום: פלאש 90

ברוורמן אמר כי המשטרה תקצה שוטרים נוספים לעיר בעקבות הפיגוע: "אנחנו נערכים מבחינתנו לתגבר את אנשי האבטחה שלנו בעיר בעיקר באזור של מוסדות החינוך ודרשתי מהמשטרה תגבור כוחות המשטרה בעיר והם הבטיחו שיקצו שוטרים נוספים. אנחנו עושים את המירב להעניק ביטחון לתושבים עליהם אני סומך".

בשעות הצהריים הוזעקו כוחות הביטחון לעיר הדרומית קריית גת, לאחר שמחבל ערבי הצליח לחטוף נשק מחייל צה"ל שירד מאוטובוס ברחוב שדרות לכיש בעיר, ונמלט לבניין סמוך. אזרחים הזעיקו את כוחות הביטחון וכיוונו אותם אל הבניין בו שהה המחבל.

צילום: פלאש 90

השוטרים סרקו את הבניין באקדחים שלופים והגיעו אל הקומה השלישית שם שהה המחבל באחת הדירות. אחד השוטרים שהבחין בדלת פתוחה ובראשו של המחבל מציץ, הורה לו לעצור אך לאחר שקריאתו לא נענתה - הוא ירה בו והרגו.

הפיגוע סמוך לכותל, הבוקר (צילום: יוסי קלצקי, מדברים תקשורת)

סמוך לשעה 10:00 בבוקר מחבלת בת 18 חמושה בסכין הגיעה אל שער האריות בעיר העתיקה בירושלים - סמוך למקום פיגוע הירי בחג הסוכות בו נרצחו שני בני אדם - דקרה יהודי ופצעה אותו באורח קל. היהודי דרך את נשקו, ירה בה וניטרל אותה.

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפי תחקיר ראשוני שערכה המשטרה בזירה, המחבלת הבחינה ביהודי שעבר במקום, היא הלכה אחריו ואז שלפה סכין ודקרה אותו סמוך לעורף.

צילום: ביטחון תקוע

בשעות הבוקר התמודדה נהגת ישראלית בגבורה עם ניסיון חטיפה על ידי ערבים. האירוע התרחש בסמוך לתקוע, אז ערבים יידו אבנים לעבר רכבים ישראלים וכתוצאה מכך אישה בת 38 נפצעה באורח קל. הנהגת סיפרה כי אחרי שהערבים זיהו שפגעו בה, הם ניגשו לרכבה וניסו להוציא אותה. היא התנגדה ולאחר זמן קצר המחבלים עזבו את המקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר