תיעוד: מעמד סיום חבורת "זכרו" של סאטמר

אלפי חסידי סאטמאר השתתפו במעמד אדיר של סיומי חבורת 'זכרו' ש"ס והלכה. חבורת ש"ס סיימה את סדר נשים והתחלת סדר נזיקין, וחבורת שו"ע סיימה את שולחן ערוך אורח חיים. תיעוד ענק (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

אלפי חסידי סאטמאר השתתפו במעמד אדיר של סיומי חבורת 'זכרו ש"ס והלכה'. חבורת ש"ס סיימה את סדר נשים והתחלת סדר נזיקין, וחבורת שו"ע סיימה את שולחן ערוך אורח חיים, מהלכות ברכת השחר עד אחר ברכת התפילה, במעמד שהתקיים אמש (ראשון) במתחם ענק בפאתי שכונת וויליאמסבורג.

המעמד החל בסעודה לכל לומדי התורה של חבורת "זכרו תורת משה" שייסד האדמו"ר מהרי"י מסאטמאר לזכר נשמת אביו, האדמו"ר הברך משה מסאטמאר זי"ע. כנואם הכבוד שימש הגה"צ ר' מיכאל דוב וויסמאנדל, ראש ישיבת הרמה דנייטרא, שהלהיב את לבבות הלומדים לקראת המשך הלימודים.

שיאו של המעמד היה בעת הסיום על ההלכות שסיים הנגיד רבי אליעזר קסטנבוים, פטרון חבורת הלכה, וסיום מסכת קידושין ע"י הנגיד משה יחזקאל ווייס, ואמירת הקדיש ע"י הרה"ח ר' משה פריעדמאן משב"ק שהינו בתוך שנתו לאחר אביו ז"ל.

לאחר מכן פרצו אלפי המשתתפים המסיימים בריקוד נלהב למשך שעה ארוכה, בתזמורת ענק בראש חבורת המזמרים ור' משולם גרינברגר שאף הלחין שני ניגונים חדשים לקראת המעמד.

לאחר הריקוד הסוער הפתיע ראה"ק קהילת סאטמאר הרה"ח ר' שאול פרלשטיין בבשורה מרנינה לאלפי החסידים אשר קהילת יטב לב דסאטמאר ביחד עם התאחדות אברכים רכשו "קאנטרי" ענק לאברכי חסידי סאטמאר בהרי הקטסקילס בסיוע הנדיבה של הנגיד ר' אברהם בער יעקבוביץ סגן ראש הקהל סאטמאר.

הס הושלח בקהל עת שהשמיע האדמו"ר את המשא המרכזי ושיבח את אלפי הלומדים של החבורות, כמו"כ דרש מכל חסידי סאטמאר להצטרף אל החבורות של ש"ס ושו"ע, והוסיף שכל המשתתפים שכבר השתתפו באחד החבורות מודים בפה מלא על אושר החיים שלימודי החבורות הביא להם. במיוחד הודה לעשרות נגידי סאטמאר שמכלכלים את הוצאות המלגות החודשית שנותנים לאלפי הנבחנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר