אחרי צפייה בסרטון הסתה

אישום נגד המחבל שדקר חייל בעפולה: "החליט לרצוח יהודים"

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד המחבל טראק יחיא בן 20, שביצע לפני כשבועיים את פיגוע הדקירה בעפולה ופצע קשה חייל. על פי האישום הוא החליט לרצוח יהודים, וקנה לשם כך סכין (משפט)

(צילום: מצלמות האבטחה)

פרקליטות מחוז צפון הגישה לפני זמן קצר (שני) לבית המשפט המחוזי בנצרת, בפני השופט יונתן אברהם, כתב אישום נגד המחבל טארק בן עבד אל פאתח יחיא, שביצע את פיגוע הדקירה בעפולה לפני כשבוע וחצי ופצע חייל באורח קשה.

המחבל, בן 20 תושב הכפר ערקה שבאזור יהודה והשומרון. כתב האישום הוגש בגין ביצוע עבירות של ניסיון לרצח, החזקת סכין שלא כדין ושהייה בלתי חוקית בישראל במספר מקרים.

מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד עמוס דניאלי עולה כשבועיים לפני אירוע הדקירה נכנס הנאשם שלא כדין לישראל דרך פרצה בגדר ההפרדה באזור קלקיליה.

תיעוד: המחבל מזנק על החייל ודוקר

יום לפני הפיגוע, החליט המחבל לרצוח יהודי, על רקע תחושת זעם ושנאה כלפי יהודים .המחבל הביא בחשבון את האפשרות כי ייהרג במהלך ביצוע הפיגוע, וראה במוות כזה "מות קדושים". מה שהגביר את רצונו היה סרטון הסתה ערבי בו צפה יום קודם לכן.

לצורך ביצוע תוכניתו הזדונית, רכש המחבל ביום הפיגוע באום אל פחם סכין, עם להב באורך 10 ס"מ, אותה הסתיר בנעלו. במקביל, חיפש באינטרנט מקום הומה ביהודים, עד שהחליט לבצע את הפיגוע בעפולה.

טרם יציאתו לעפולה, פרסם המחבל סטטוס פרידה בפרופיל הפייסבוק שלו. הוא ניסה להגיע למקום באמצעות תחבורה ציבורית, אך לבסוף נעזר בתושב אום אל פחם חאלד ג'ברין, שהסיע אותו בתמורה ל-150 ש"ח.

סמוך לשעה 19:00, הגיע המחבל לשדרות ארלוזורוב, והבחין בחייל אשר היה בדרכו לביתו לחופשה. הוא התנפל על החייל ודקר אותו פעמים רבות באכזריות, ופצע אותו באורח קשה. המחבל נוטרל בידי אזרחים.

הפרקליטות ביקשה לעצור את המחבל עד לתום ההליכים. אמש הוגש כתב אישום נגד הערבי שהסיע את המחבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר