הפיגוע בבאר שבע

אב הרוצח: "הוא הוצא להורג", חברו לעבודה: "דיבר על דאעש"

ח'ליל, אביו של מוהנד אלעוקבי, המחבל הבדואי שביצע את הפיגוע בבאר שבע, טוען כי הוא "הוצא להורג בשטח". תושב בני ברק וחברו של המחבל: "תמך באידיאולוגיה הדתית של דאע"ש" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ח'ליל, אביו של המחבל הבדואי מוהנד אלעוקבי (צילום: מתוך Ynet)

הפיגוע בבאר שבע: ח'ליל אלעוקבי, אביו של המחבל הבדואי מוהנד אלעוקבי שביצע את הפיגוע הרצחני אמש (ראשון) בתחנה המרכזית בבאר שבע, טועם כי הוא "הוצא להורג" וכי האמת "לא ידועה".

בהצהרה שמסר לתקשורת אמר אביו של המחבל כי "מוהנד הוצא להורג בשטח וכל מה שיוחס לו בעניין באר שבע הוא מעשה שלא יודעים עליו". לדבריו: "אני מגנה את מעשי האלימות, אבל אנחנו לא יודעים עד עכשיו את האמת".

קרובי משפחה נוספים של המחבל אמרו גם הם כי קשה להם להאמין כי מוהנד היה מעורב בפיגוע. שוקרי, קרוב משפחה נוסף של מוהנד, אמר: "אנחנו מגנים את זה בכל תוקף. כל השבט בהלם מוחלט מהאירוע. אנחנו נגד אלימות ונגד פגיעה בחפים מפשע. אנחנו רוצים לשמור על הדו-קיום, על האחווה בינינו. זה רגע עצוב מאוד מאוד לשבט במיוחד, ולכל המדינה".

(צילום: חסן שעלאן - Ynet)

הוא סיפר כי אביו של מוהנד הוא אדם חולה ו"ההרגשה קשה מאוד מאוד בשבילו. אני עדיין מקווה שיגלו שהוא היה בזירה, שהוא לא עשה את זה. המדינה הזאת חשובה לנו מאוד ואנחנו רוצים לשמור עליה. אנחנו לא מייחלים לרגע למה שקרה אתמול. זה פעם במיליון שנה".

"אף אחד לא חשב, בטח לא ההורים שלו, שהוא יעשה דבר כזה או שהוא יחשוב לרגע לעשות דבר מזעזע כזה". הוא התייחס לחשד כי מוהנד התאמן בנשק קודם הפיגוע ואמר כי "אין לי מושג. אנחנו מתנגדים לעימות, בנשק חם או בנשק קר".

זירת הפיגוע בבאר שבע, אמש (צילום: מאיר אבן חיים, פלאש 90)
(צילום: מאיר אבן חיים, פלאש 90)
(צילום: מאיר אבן חיים, פלאש 90)

סגן ראש המועצה המקומית חורה קאיד אבו אלקיעא גינה את הפיגוע והדגיש כי המחבל אינו תושב המועצה אלא בן הפזורה. "לצערי הרב התקשורת מתנערת מהדו-קיום והחיים המשותפים שרקמו הבדואים והיהודים, אני מבקש שתתייחסו לזה".

גופתו של המחבל לאחר שחוסל (צילום: מאיר אבן חיים, פלאש 90)

במקביל, הצהריים סיפר לחדשות 2 אונליין יוני תושב בני ברק שעבד עם המחבל כי "הוא היה הכי חייכן ותמיד אמר שלום, כנראה חטף קריזה. על דאע"ש הוא אמר שיום אחד יבואו ואראה אותם פה. הוא תמך באידיאולוגיה הדתית של דאע"ש, אבל לא אמר 'אני ארצח'. הוא אף פעם לא השתמש בכאלה מילים".

"אלוקים עניין אותו, הוא היה מאמין מאוד ומתפלל. אני חושב שזה משהו דתי קיצוני. ראיתי שהייתה קריאה של נציג דאע"ש לתושבי מזרח ירושלים, אולי זה נגע בו". הוסיף יוני.

קטעים מסרטוני דאעש שהופצו אמש

כזכור, אמש, בסמיכות לפיגוע בבאר שבע, הפיץ ארגון הטרור הקיצוני דאעש מספר סרטונים ברשתות החברתיות שמעודדים להמשיך בפיגועי הדקירה בישראל. באחד הסרטונים אומר הקריין כי מסגד אל אקצא "נכבש על ידי בני האדם השפלים ביותר - היהודים", שגם "זרעו בו הרס". התעמולה הקיצונית גורסת גם שהיהודים "רוצחים את הפלסטינים, עוצרים אותם, מענים אותם ומחללים את כבודם תוך שידור תמונות מגמתיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר