תיעוד דומע

הקדוש אברהם חסנו הי"ד הובא למנוחות; "היית ברכה עצומה"

מאות השתתפו במסע הלוויה הלילי לקדוש אברהם אשר חסנו הי"ד שנרצח בפיגוע הדריסה אתמול. אלמנתו ספדה: "מבטיחה לך שאהיה כעמוד חזק והילדים ימשיכו איך שרצית". תיעוד (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
האלמנה רותי (צילום: הצלה יו"ש, ישיבה תכונית אור עתניאל ומועצת הר חברון)

דרכו האחרונה: כאלף בני אדם השתתפו אמש (רביעי) במסע הלוויתו של הקדוש אברהם אשר חסנו הי"ד בבית העלמין העתיק בחברון. במהלך הלוויה נרשמו הפרות סדר מצד הפלסטינים.

ראש הישיבה התיכונית אור עתניאל, בה עבד הקדוש, הרב חברון שילה, ספד למנוח ואמר: ''זכינו להכיר אותך לפני שלוש שנים וחצי. זכינו בזמן הזה להכיר את כל משפחתך, את רותי היקרה ואת בניך ונכדיך. זכית לעלות לארץ הזאת, להתחבר אליה לארץ אברהם ובאמת להיות לגוי גדול, להיות ברכה לכולם''.

"איך פינקת את כולנו. איך אהבת כל תלמיד. איזו אהבה עצומה אתה בינך לבין רותי. איך אהבת לראות אותנו לומדים תורה. בשם התלמידים והבוגרים אנחנו רוצים להודות לך אברהם ולהגיד לך שהיית בדיוק כמו אברהם אבינו, היית ברכה עצומה לכולנו", הוסיף.

אלמנתו רותי ספדה, ''אין לי הרבה מה להגיד כי תמיד הכל היה ביני לבינו. אני מבטיחה לך שאני אהיה כמו עמוד חזק מאוד והילדים האלה ימשיכו איך שאתה רצית ובדרך שאתה בחרת. אני מבטיחה לך שכך יהיה''.

כאמור, במהלך הלוויה נרשמו הפרות סדר מצד הפלסטינים, ובין היתר הרמקולים במסגדים הסמוכים לבית העלמין, השמיעו במהלך הלוויה קריאות הסתה, וקראו לערבים להמשיך במעשי הטרור. בנוסף, פורעים פלסטינים ניסו להפריע למהלך הלוויה וצעקו "אללה אכבר".

חסנו, תושב מקריית ארבע, נרצח אמש בידי פלסטינים לאחר שהותקף אתמול על ידי מיידי אבנים באזור חברון ועצר בצד הדרך, מחבל ערבי דרס אותו עם משאית ומותו נקבע בזירה.

הוא היה בן 54 נשוי לרותי, השאיר שבעה יתומים. הוא סב לתשעה נכדים. עבד כמנהל המטבח בישיבה התיכונית עותניאל.

תושבי היישוב סיפרו כי אשר היה פעיל חברתי ואהוב על כולם. "הוא היה הרוח החיה בכל הפעילויות. אשר תמיד עשה זאת עם חיוך של אושר ועם שמחת חיים שהדביקה את כולם".

"הוא היה פעיל מאוד. איש דינמי ונמרץ ואהוב על כולם", סיפרה שכנה לביתו בשכונת ממרא.

חבריו מבית הכנסת סיפרו כי אברהם הי"ד היה היוזם והמוביל של הקמת שיעורי תורה ודרשות מוסר. "הוא עשה זאת סביב כל ימות השנה אולם הדבר בלט במיוחד בימות החגים ובחופשת הקיץ, אז שיכנע רבים בהם גם צעירים להצטרף ללימוד".

"הוא אהב את לימוד התורה והיתה לו תחושת חיות מיוחדת בשעה שלמד או הקשיב לשיעורים. אברהם הי"ד דאג לכיבוד כיד המלך לאלו שבאו להצטופף באוהלה של תורה. היה לו לב רחב ונשמה מיוחדת", סופדים לו חבריו ההמומים המסרבים לעכל את מותו הטראגי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר