בכירי ש"ס יוצאים למתקפה

"כחלון עוצר הישגים; רוצה להיות החברתי היחיד בממשלה"

לאחר שההצבעה על התקציב נעצרה בעקבות איומי יו"ר ש"ס דרעי לפרק את הממשלה באם לא יקבל את שהובטח לו, יוצאים בכירי ש"ס במתקפה חריפה נגד כחלון: "הוא הבעיה של הקואליציה" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי וכחלון, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

חשיפת "כיכר השבת": יממה לאחר שפורסם לראשונה כי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מאיים לפרק את הממשלה אם לא יאושר לו התקציב למע"מ אפס על מים וחשמל לשכבות החלשות - כפי שהובטח לו.

הבוקר (חמישי) יוצאים בכירים בש"ס במתקפה חריפה נגד שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון וטוענים כי הוא מונע משרי הממשלה להביא הישגים חברתיים בכדי שבציבור יראה שהוא השר החברתי היחיד בממשלה.

"הוא פשוט מונע את התקציבים מסיבה אחת, הוא לא רוצה שיראה בציבור שיש עוד שרים חברתיים בממשלה", אומרים בכירי ש"ס בשיחות סגורות ותוקפים את כחלון: "השר כחלון צריך להבין שמלבד 'השר כחלון' יש עוד אנשים חברתיים במדינה שרוצים לדאוג לשכבות החלשות, הוא לא מפנים את זה ועוצר תקציבים רק בגלל זה, זו הבעיה האמתית של הקואליציה הנוכחית".

לדבריהם: "המאבק הזה לא יהיה פשוט, אנחנו נלחם כדי לקבל את התקציב כפי שהובטח לנו. ירדנו מהנושא של מע"מ אפס על כל מוצרי יסוד. הובטח לנו על חשמל ומים, וזה יבוצע, אם לא - לא תהיה ממשלה".

בכיר נוסף בש"ס אומר דברים דומים: "משה כחלון רוצה שכל הישג חברתי יירשם בתקשורת על שמו, כל מהלך חברתי שיירשם על שם של שר אחר בממשלה פשוט יתקע כי 'אין תקציב', לא יאומן".

כפי שנחשף לראשנה ב"כיכר השבת", יו"ר ש"ס השר אריה דרעי גילה בימים האחרונים כי במשרד האוצר לא מתכוונים לאשר תקציב לתוכנית מע"מ אפס על חשמל ומים לעשירון התחתון. בתגובה, דרעי מאיים בשעות האחרונות בשיחותיו עם ח"כים בש"ס ובכירים בקואליציה כי יפרק את הממשלה במידה והמתווה לא יאושר.

הצהריים צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לנחות בישראל, לאחר ביקורו בארה"ב, הוא צפוי להיפגש עם ראשי סיעות הקואליציה. כאשר המפלגות החרדות צפיות לדון אתו על נושא חוק הגיוס והתקציב ולדרוש לעמו בהסכמים הקואליציוניים ערב הקמת הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר