הסדר הטיעון: יוסף יצחק אהרונוב ירצה שנתיים מאסר

הפרקליטות הציגה בבית המשפט את הסדר הטיעון עם יו"ר אגודת צעירי חב"ד, יוסף יצחק אהרונוב. במסגרת ההסדר, ירצה אהרונוב שנתיים מאסר לאחר שהודה באישומים והביע חרטה (חרדים, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: ארכיון צעירי חב"ד ברישיון Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported)

הפרקליטות הציגה הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב, את הסדר הטיעון עם יו"ר צעירי אגודת חב"ד יוסף יצחק אהרונוב, לפיו ירצה שנתיים מאסר. גזר הדיון הסופי יתקיים בעוד כשבועיים.

הדיון היום התקיים שלושה שבועות לאחר שפרקליטות המדינה הודיעה על הגשת כתב אישום נגד אהרונוב בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, שימוש במרמה, ערמה ותחבולה במטרה להתחמק ממס ועבירת רישום כוזב במסמכי תאגיד.

על פי הסדר הטיעון, מעונש המאסר ינוכו 16 ימי המעצר, וכמו כן יצטרך הרב לשלם קנס בסך של 1,5 מיליון שקלים אותו ישלם בתשלומים מיום כניסתו לכלא. תחילת ריצוי עונשו בעוד כחודשיים.

בדיון היום הודיעה הפרקליטות לראשונה כי הרב לא נטל את הכסף לכיסו, וזאת בניגוד לדיונים קודמים שמשפט זה לא נאמר.

אהרונוב עצמו אמר בדיון: "גם אם בדרך עשיתי מעשים שאינם ראויים ועליהם אני מביע חרטה, אני חש שבמילוי שליחותי פעלתי במסירות ובאמונה למען עם ישראל ויחידים בעם ישראל. אני מבקש לשים על כפות מאזני הצדק את מאות החיים שניצלו, את רבבות החיוכים שעולים על פניהם של אומללים ונדכאים באשר הם. אם המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא, כמה עולמות נזקפים לזכותי ומטים את הכף לטובתי?".

"הוסכם שמעונשי ינוכו 16 ימי המעצר בהם הייתי. כיצד ינוכו שמונה שנים בהם התעניתי עינוי דין ונפש? בהם התהפכתי על משכבי בשעות המעטות שהרשיתי לעצמי לישון?", תהה.

אהרונוב פנה לשופט עוד ואמר "גם אם חטאתי, לא לביתי עשיתי ולא למען בצע כסף ונהנתנות פעלתי. ישים נא כבוד השופט על כף המאזניים את שנות ההשפלה והכאב. אני מקווה שבית המשפט ידון אותי לכף זכות, ואוכל להמשיך לשרת את עם ישראל בשליחותו של הרבי בדרך הנכונה. אני מבקש לסיים בתודה והערכה לצוות הפרקליטות בראשותה של ליאת בן-ארי שעשו מלאכתם נאמנה, ועל כך יבורכו מן השמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר