אאא

החל מהבוקר (רביעי) מהירות הנסיעה בכביש 6 היא 120 קמ"ש, במקום 110 קמ"ש כפי שהיה מותר עד כה - זאת בהתאם להחלטתו של שר התחבורה ישראל כץ.

העלאת מהירות הנסיעה בכביש המדובר היא תחילת רפורמה עליה הוחלט בתחילת השבוע ולפיה תהיה מותרת נסיעה במהירות גבוהה יותר בכבישים נוספים.

בשלב הראשון, מהירות הנסיעה בכביש 6 תעלה ל-120 קמ"ש, בקטע הכביש שבין מחלף עירון שבצפון ועד למנהרות חדיד שבדרום. משרד התחבורה פועל בימים אלה להעלות את מהירות הנסיעה גם בקטע הדרומי יותר של הכביש, ממחלף סורק ועד מחלף מאחז.

בשנת 2011 החליט השר כץ לאמץ הנחיות חדשות לקביעת מהירות הנסיעה המירבית המותרת ברשת הדרכים בישראל. במסגרת הנחיות אלה, הועלתה המהירות המותרת בכבישים מהירים מ- 100 ל- 110 קמ"ש ובכבישים בינעירוניים מ- 90 ל- 100 קמ"ש, ובכבישים אחרים, ירדה מהירות הנסיעה ב- 10 עד 20 קמ"ש.

השר כץ ציין כי העלאת המהירות בכבישים המהירים והבינעירוניים מבוצעת במסגרת אימוץ הנחיות חדשות לקביעת מהירויות הנסיעה בישראל שגובשו על ידי צוות מקצועי של מהנדסי תנועה ובטיחות. במסגרת זאת, הותאמה מהירות הנסיעה בכל כביש, בהתאם לתנאי הדרך.

מנתוני משרד התחבורה עולה כי בכבישים בהם עלתה המהירות מ-100 ל- 110 קמ"ש, לא נרשמה כל השפעה שלילית ולא חלה כל הרעה בבטיחותם של הנהגים. יתרה מכך, בחלק מכבישים אלה אף נרשמה ירידה במספר תאונות הדרכים.

כביש 6 הוא הכביש המתקדם ביותר בישראל, וניצב בשורה אחת עם הכבישים המתקדמים בעולם. הכביש נסלל בסטנדרטים גבוהים ביותר, ומאפשר נסיעה רציפה ומהירה לכל אורכו, ללא אף רמזור.

לדברי כץ, התאמת מהירות הנסיעה בכביש 6, ובכבישים אחרים בארץ, התאפשרה בעקבות השיפור המשמעותי שחל בשנים האחרונות בתשתית הכבישים בכל הארץ. "הנחיתי את אנשי משרדי להתאים את מהירות הנסיעה המירבית בכל כביש חדש שנסלל, בהתאם לתנאי הדרך, זאת גם במטרה למנוע קנסות מיותרים מנהגים", הוסיף כץ.