בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת"

בן צור בשאילתה: למה ההודעה על סגירת התיק נמסרה באיחור ליצחק עידן?

ח"כ יואב בן צור הגיש שאילתה דחופה לשרת המשפטים איילת שקד בכדי שתבדוק מדוע ראש עיריית אלעד לשעבר יצחק עידן קיבל את ההודעה על סגירת התיק נגדו בעיכוב של שנה (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ יואב בן צור (צילום: כיכר השבת)

ההר שהוליד עכבר: יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור הגיש שאילתה דחופה לשרת המשפטים איילת שקד בכדי שתבדוק מדוע ראש עיריית אלעד לשעבר יצחק עידן קיבל את המכתב על סגירת התיק נגדו כשנה לאחר שהונפק תוך כדי עינוי דין. שקד תגיב לשאילתה בתוך 21 יום.

בשאילתה לשרת המשפטים כותב בן צור: "יצחק עידן, לשעבר ראש עירית אלעד, אדם ואיש ציבור הגון ישר ונקי כפיים אשר עבר לצערנו מסכת ארוכה של חקירות אשר התגבשו להמלצת המשטרה להגשת כתב אישום בקול רעש גדול בעבירות של הלבנת הון, לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים. עבירות שחומרתן פשע".

לדברי בן צור: "הנ"ל קיבל הודעה בדבר ההחלטה שלא להעמידו לדין בסופו של דבר אך ורק בסוף חודש נובמבר 2015, החלטה הנושאת את התאריך יג בטבת תשע"ה, 4 בינואר 2015".

בן צור קובע כי מדובר ב"איחור בלתי מתקבל על הדעת של כמעט שנה במסירת ההודעה, כאשר לדבריו מיד עם מעבר מקום מגוריו מאלעד לבני ברק עדכן את נציגי הפרקליטות בכתובתו".

יו"ר סיעת ש"ס התייחס לטענת המשטרה בתגובה שנמסרה ל"כיכר השבת", לפיה ההודעה נשלחה לכתובת הקודמת של עידן בעיר אלעד וכתב: "תשובת הגורמים שפורסמה בתקשורת שכביכול נשלחה ההודעה לכתובתו הישנה היא יותר ממקוממת שכן אילו היה צורך בהגשת כתב אישום חלילה ובמידה וההליך היה מתקדם בכיוון השלילי, ללא ספק היתה הרשות מוצאות אותו באופן מידי, ובצדק".

בן צור מסיים את דבריו: "ההשקעה הנדרשת במסירת הודעה על ביטול ההליך הפלילי ומניעת עינוי דין נוראי של כמעט שנה בנוסף לתקופת החקירות צריכה להיות לא פחותה מזו המושקעת באיתור הנאשם לצורך הרשעתו".

בן צור מבקש מאיילת שקד לבדוק: "מה ידוע על נסיבות עיכוב מסירת ההודעה במקרה הנ"ל? וכיצד תפעלו למניעת הישנות מקרים חמורים כגון אלו בעתיד?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר