שופטת: שבח למחבלים אינו הסתה לטרור

שופטת בית משפט השלום בירושלים, קבעה כי דברי שבח ועדוד למחבלים שביצעו פיגועי טרור, אינם הסתה לטרור. את הדברים אמרה בהארכת מעצר לעו"ד שנעצר בשל הסתה בפייסבוק (משפט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

שופטת בית המשפט השלום בירושלים, ג'ויה סקפה שפירא פסקה, כי מותר על פי חוק לשבח ולהזדהות עם מחבלים וכי זו אינה הסתה.

את דעתה אמרה במהלך דיון על הארכת מעצרו של עו"ד טארק ברגות, סנגורו של אחמד מנאסרה, המחבל בן ה-13 שביצע את פיגוע הדקירה בשכונת פסגת זאב בירושלים, שהסית בדף הפייסבוק שלו ועודד טרור.

המשטרה החליטה לעצור אותו לאחר שהסית ושיבח מחבלים, בין היתר כתב בדף הפייסבוק שלו, על המחבל שרצח שלושה יהודים בארמון הנציב: "בילאל גאנם צריך להכיר אותו, הוא שיא הגבריות".

למרות זאת השופטת מתחה ביקורת על המעצר. היא הטילה ספק בכך שהפרקליט הסיתה לאלימות או לטרור וציינה כי מדובר רק בדברי שבח והזדהות עם מבצעי טרור, אך אין בכך קריאה מפורשת לביצוע פיגועים.

השופטת כתבה בפסק דינה כי "במהלך הדיון התברר, כי חלק מהפרסומים שהחשוד הוחשד בהם, תורגמו לעברית באופן חלקי וייתכן מאוד כי הוצאו מהקשרם".

לדבריה: "חלק גדול מן הפרסומים המיוחסים למשיב אינם ערבים לאוזן ולעין הקוראת אותם ועשויים להיות מקוממים, אולם מדובר בפרסומים שהם במסגרת חופש הביטוי".

"חלק של הפרסומים, יש בו כדי להקים חשד לעבירה של פרסום דברי שבח והלל למעשי אלימות. עם זאת, מדובר בדברים שהם לכל היותר דברי שבח והזדהות עם מי שביצע מעשה אלימות או טרור, ואין בהם קריאה מפורשת לביצוע מעשים דומים", הוסיפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר