ילדי התלמוד תורה גילו מדינה חדשה בתוך ישראל

תלמידים בתלמוד התורה של יצהר גילו לפני מספר שבועות במהלך שיעור גיאוגרפיה כי יהודה ושומרון מוגדרת כמדינה נפרדת ממדינת ישראל בספר האטלס שמאושר על ידי משרד החינוך (ארץ)

מפת ישראל (שאטרסטוק)

ילדי יצהר העלימו את מדינת יהודה ושומרון מהמפה: תלמידים בתלמוד התורה של יצהר גילו לפני מספר שבועות במהלך שיעור גיאוגרפיה כי יהודה ושומרון מוגדרת כמדינה נפרדת ממדינת ישראל בספר האטלס שמאושר על ידי משרד החינוך כספר לימודים רשמי.

בעקבות כך החליטו התלמידים לפנות לשר החינוך נפתלי בנט ולבקש ממנו כי המצב ישונה. במכתב ששיגרו לבנט נכתב כי "עלה חשד בלבנו כי עורך הספר מביע בכתיבה זו משאלה פוליטית מזעזעת שמשמעותה עבורנו נוראה", התלמידים ביקשו מהשר: "נשמח לבירור ותיקון המעוות במהדורות הבאות או להוצאת המהדורה הזו מספרי הלימוד של משרד החינוך".

בעקבות הפניה קיבלו התלמידים לפני מספר ימים את תשובת משרד החינוך בו כתבה מ"מ יו"ר המזכירות הפדגוגית, דליה פניג, "תודה על פנייתכם ועל כך שהפניתם את תשומת ליבי לכתוב בעמודי המבוא לאטלס בנוגע ליהודה ושומרון שהראה לכאורה כי מדובר במדינה. כבר במהדורה הקרובה ייעשה תיקון כנדרש".

יהודה ליבמן מנהל תלמוד התורה ביצהר אמר בעקבות הצהרת משרד החינוך על התיקון כי "הצלחת התלמידים היתה שיעור מעולה באזרחות, כשגלינו את הטעות התקוממתי אך המשכתי את השיעור. הילדים היו אלו שהתעקשו לפנות בכתב למשרד החינוך. זו בהחלט היתה חוויה מתקנת לילדי יצהר מול הממסד שאותו למדו להכיר בסיטואציות פחות נעימות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר