"ברגע האחרון, ד"ר פרצ'ה מלאומית הציל את חיי"

הוא הלך אל הרופאים הטובים ביותר בקופת החולים שלו, אך אף אחד מהם לא מצא מזור למחלתו. רגע לפני שנהיה מאוחר מידי, הוא עבר אל 'לאומית שירותי בריאות' בבני ברק, שם, הרופא יירא השמים הצליח לאתר את מחלתו הקשה ברגע האחרון (בריאות)

שושי מילר | מקודם |
ד"ר פרצ'ה (צילום: ללא קרדיט)

הסיפור של מאירה מדמון הוא הסיוט של כל אחד מאיתנו. אביה, בן למעלה מ-70, אדם חזק ובריא בדרך כלל, החל לחוש כאבים חזקים בגבו, שהלכו והחמירו, והרופאים לא מצאו מזור לכאביו. האב, שהיה עמוד התווך של המשפחה המורחבת, הלך וקמל אל מול עיניהם הכלות של ילדיו, כאשר אין לאל ידם להושיע. אך הבת הנאמנה, לא וויתרה. היא המשיכה להתרוצץ עם אביה מרופא לרופא, וממרפאה למרפאה, ובשיחה מרתקת איתנו היא מגוללת את סיפורה ואת מוסר ההשכל שבצידו.

"הכל התחיל באבחון אחד שגוי. רופא המשפחה, בקופת החולים בה אבי היה חבר, אבחן שכאבי הגב החזקים של אבי נובעים מבעיה אורתופדית" מספרת מאירה. כפי שיתברר אחר כך מדובר היה באבחון שגוי שהכניס את האב ואת המשפחה לחודשים קשים של אי ודאות. אך בחסדי שמים, רגע לפני שאב המשפחה איבד את חייו, "בזכות הקדוש ברוך ושליחיו ב'לאומית שירותי בריאות'” - כפי שאומרת גב' מדמון, קיבלה משפחת מדמון את האב בריא ושלם.

"נקודת המפנה שהצילה את חייו של אבא, הייתה המעבר אל 'לאומית שירותי בריאות'”, מספרת מאירה, "הבנו לאחר זמן רב שייתכן שהרופאים שאבחנו את אבא טועים. לא קל להגיע לתובנה הזו. אך גם כשהפנמנו שעל אבא לעבור לקופת חולים אחרת זה היה קשה. אבא היה חבר באותה קופת חולים עשרות שנים והיה לו קשה מאוד לעשות שינויים בגילו המבוגר. לנטוש את המוכר והידוע ולעבור לקופת חולים חדשה הוא מהלך קשה, למרות ההבנה שבלאומית יקבל שירות מקצועי ואישי יותר", מספרת גב' מדמון.

מי שהכריעה את הכף בסופו של דבר הייתה אחותה של מאירה. האחות הייתה חברה שנים רבות ב'לאומית שירותי בריאות', והכירה מזה זמן רב את ד”ר יצחק פרצ'ה, רופא המשפחה בסניף לאומית ברחוב יהודה הלוי, בבני ברק, "לאורך כל הדרך אחותי המליצה לי להעביר את אבא ל'לאומית שירותי בריאות'. היא סיפרה נפלאות על ד"ר פרצ'ה, יהודי חרדי תלמיד חכם שגם יושב ולומד חצי יום, ושכנעה את אבא שיש סיכוי גבוה שהוא יצליח היכן שנכשלו לפניו" מספרת מאירה, "זה לא היה קל, אך הסיפורים של אחותי על אישיותו המיוחדת של ד”ר פרצ'ה ועל היחס המיוחד בסניף לאומית, הכריעו את הכף ואבי השתכנע לעזוב את הקופה בה היה חבר לאחר עשרות שנים".

"מיד כשאבי נכנס אל חדרו של ד"ר פרצ'ה, לשם בדיקה, הדוקטור הנכבד עמד לכבודו וקיבלו בסבר פנים יפות" מספרת גב' מדמון בהתרגשות. "אבל לא רק סבר פנים יפות היה שם, ד"ר פרצ'ה בדק את אבי בדיקה פשוטה, בדיקה שארכה דקות ספורות, ובה הוא גילה את מה שלא גילו כל הרופאים לפניו. הוא הפנה את אבי לבדיקת דם מיוחדת לאיתור סרטן בערמונית, וכשהתוצאות חזרו, התברר שאבי חולה במחלת הסרטן”.

בשיחה עימנו, מסביר ד"ר פרצ'ה כיצד הצליח במקום בו נכשלו קודמיו, “יש כאן עניין של הרבה סייעתא דשמייא וסבלנות", מצטנע הדוקטור, “לאור העובדה שמר מדמון כבר נבדק בעבר, עברתי בתשומת לב על כל ההיסטוריה הרפואית שלו, זה כמובן סייע לי מאוד בקביעת הדיאגנוזה המדויקת. כך יכולתי, ישר עם תחילת הבדיקה, לשלול מספר רב של בעיות מן התחום האורתופדי. לאחר מכן הייתי, כמובן, הרבה יותר ממוקד ומדוייק, שוחחתי עם מר מדמון ארוכות בנוגע לכאביו, ולאחר ששללתי את שאר האפשרויות הפשוטות יותר, חשדתי שהוא סובל מסרטן הערמונית. שלחתי אותו לבדיקת דם פשוטה, ואכן תוצאותיה אישרו את החשד".

ובכל זאת, מה עזר לך לאבחן באופן מדויק את הבעיה של מר מדמון?

"חשוב להרגיש סמפטיה לכאביו של החולה, סמפטיה שמובילה לתשומת לב ואורך רוח שבלעדיהן, במקרה כמו של מר מדמון, קשה מאוד לאבחן את הבעיה המדויקת. לשמחתי במקום עבודתי, 'לאומית שירותי בריאות', ניתן לי מספיק זמן לכל מטופל ומטופל, כך אני יכול ביישוב הדעת ובנחת רוח לבדוק לעומק את כל הנתונים.

"וכמובן, כאשר אנו כרופאים רואים את החולה שמולינו סובל, אנו מתאמצים יותר להבין את מקור הבעיה כדי להקל על סבלו. בסופו של דבר, רפואה היא מקצוע הומני, הרופא רוצה להקל על סבלם של חוליו וזה מהווה זרז להתאמץ ולהבין את מקור הבעיה. כך גם אם במבט ראשון נראית בעיה אורתופדית, נותנים מבט שני ושלישי ומבינים שמדובר בבעיה אחרת שניתן לאבחן בבדיקה פשוטה".

אתה אומר את זה בפשטות, אך זה נראה בלתי אפשרי - איך ניתן לחוש סמפטיה כלפי כל אחד, כאשר כל יום עוברים אצלך עשרות מטופלים?

"זה לא קל אבל זה אפשרי, לפני הכל התורה מצווה עלינו לאהוב כל אחד - ”ואהבת לרעיך כמוך”. בפרט כרופא, רפואה זה לא רק ידע רפואה זה גם רגש. מעבר להסבר האידיאולוגי-רגשי, ב'לאומית שירותי בריאות' יש גם תנאים המאפשרים להכיר כל אדם באופן אישי” אומר ד”ר פרצ'ה.

"'לאומית שירותי בריאות' דואגת שלכל מטופל יהיה רופא קבוע, כך יוצא שאני מכיר את המטופלים גם במישור הנפשי-רגשי. ההכרות האישית חשובה מאוד, כך קל הרבה יותר להגיע לאבחון מדויק במהירות. באופן כללי ב'לאומית' נעשים מאמצים גדולים כדי שהטיפול יהיה אישי, כך גם ניתן לנו הרופאים פרק זמן ממושך בין מטופל למטופל, והרופא יוכל לחשוב בשיקול דעת על מצבו של כל מטופל בנפרד, ללא לחץ מהמטופל הבא בתור”.

על פי דו"ח משרד הבריאות ליוני 2015 - בלאומית יש הכי הרבה רופאי משפחה ביחס למספר הלקוחות, דבר המאפשר זמינות גבוהה של רופאים, היכרות עומק בין המטופל לרופא שלו, יחסי אישי ומסור וכמובן - קבלת הטיפול הכי טוב, המותאם לצרכים של המטופל ושל משפחתו.

אחרי שהבנו משהו על מאחורי הקלעים של רפואת המשפחה, חזרנו לגב' מדמון. אליה ואל סיומו הטוב של סיפורה. "אחרי ההלם הראשוני, לאחר שעיכלנו כי לאבא אין איזו בעיה אורתופדית מסתורית, אלא סרטן ערמונית שמאיים על חייו”, מספרת מאירה, "ד"ר פרצ'ה הפנה אותנו לבית החולים, ולאחר סדרת טיפולים שעבר אבא עם הצוות הנפלא של בית החולים תל-השומר, הוא היום בריא לחלוטין ומתהלך כאחד האדם".

מה מוסר ההשכל שלך מן הסיפור של אביך?

"מוסר ההשכל שלי, הוא אף פעם לא לחשוש משינוי, גם אם חברים שנים רבות בקופה מסוימת, אם אתם לא מקבלים את הטיפול או היחס הראוי לכם, אזרו אומץ ועברו לקופת חולים אחרת. היום זה גם קל ופשוט. המעבר ל'לאומית שירותי בריאות' והבדיקה אצל ד"ר פרצ'ה רגע לפני שנהיה מאחר מידי, פשוט הצילה את חייו של אבי, הוא היה שליח טוב של הקדוש ברוך במקום הנכון ועל כך אנחנו מודים לו אלפי תודות", מסכמת מאירה.

לסיום, ביקשנו מד"ר פרצ'ה המלצה מקצועית על הפרמטרים החשובים בבחירת קופת חולים. הנה מספר כללי אצבע של ד"ר פרצ'ה לבחירת קופת חולים:

"בעוד שברמת הכיסוי הביטוחי וסיפוק הבדיקות הנדרשות, רוב קופות החולים דומות זו לזו פחות או יותר, הנקודה החשובה היא היחס האישי. ההמלצה הראשונה שלי היא לבחור קופת חולים בה יש למטופל אפשרות להינות מיחס אישי. בקופת חולים גדולה המטופל הופך למספר, ההפך הגמור מן הראוי. לרופא אין יכולת זיכרון על אנושית, וכאשר יש לו מספר מטופלים גדול, כל היתרונות העצומים שיש בקשר אישי עם המטופל יורדים לטמיון".

"ההמלצה השניה שלי, היא כמובן נוגעת לציבור שלנו: חשוב שקופת החולים הנבחרת תדע לספק פתרונות הלכתיים ותכיר את כל הבעיות מתחום התממשקות שבין רפואה להלכה, כמו גם את אורח החיים המיוחד לציבור שלנו".

• • •

במסגרת מהפכת השקיפות של לאומית שירותי בריאות, גב' מאירה מדמון נתנה לד"ר פרצ'ה את הציון 100.

מהיום, אתם יכולים לראות מה לקוחות לאומית חושבים על הרופאים, האחיות והשירות בכל סניף וסניף של לאומית ברחבי הארץ.

לחצו כאן כדי לראות מה הדרוג שקיבל סניף לאומית בעיר שלכם >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר