בת משפחה של אבי שמחון:

"הרבה ילדים? לא חכם במיוחד כשאתה לא בנאדם עשיר"

בצל הסערה על דבריו של אבי שמחון, שמונה ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, נגד הילודה החרדית, מתבטאת אחת מבנות משפחתו ואומרת כי זה לא חכם הרבה ילדים אם אתה לא אדם עשיר (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אבי שמחון (צילום: פלאש 90)

על רקע מינויו של ד"ר אבי שמחון ליושב הראש של המועצה הלאומית לכלכלה וההתנגדות החרדית למינויו בשל התבטאויותיו נגד הילודה בציבור החרדי, מתברר כי גם בקרב בני משפחתו סבורים כמותו. בשיחה עם "כיכר השבת" צידדה אחת מבנות משפחתו בדעתו של שמחון ואמרה כי להוליד שמונה ילדים זהו לא דבר חכם "כשאתה לא עשיר".

"אני חושבת שזה לא חכם במיוחד כשאתה לא בנאדם עשיר ... הרבה ילדים.. אבל אני לא יודעת..", היא אומרת.

אחרי שהבינה את חומרת דבריה הוסיפה בת המשפחה כי היא אינה קשורה למינוי של שמחון וביקשה שנפנה אליו אך ניסיונותינו להשיגו עלו בתוהו.

בת המשפחה סיפרה כי בקרב המשפחה הם שוחחו על המינוי ועל הסערה שהתעוררה בעקבות דבריו נגד הילודה המרובה.

הסערה החלה לאחר שאמר בכנס שדרות לחברה כי על החרדים להפחית את קצב הילודה: "אתם צריכים להגיד להם: 'זה חסר אחריות, אתם עושים רע לילדים שלכם, לחברה שלכם. אדם רגיל בודק כמה ילדים הוא יכול לכלכל, ואת המיסים שהוא משלם מעבירים למי שעושה שמונה ילדים בלי יכולת לכלכל אותם".

בשנת 2011 הוא פרסם מאמר בעיתון דה מרקר תחת הכותרת "8 ילדים במשפחה זה חטא" והתייחס שוב לסוגיית הילודה במגזר החרדי.

חברי הכנסת החרדים מתחו ביקורת נוקבת על דבריו ובשיחה שניהלו ראשי הסיעות החרדיות, אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הם הסתייגו מהמינוי והביעו את דאגתם לאור התבטאויותיו מהעבר כנגד עניים ומשפחות ברוכות ילדים.

ראש הממשלה הבהיר לנציגים החרדים כי הממשלה מחויבת להסכמים הקואליציוניים והמדיניות החברתית-כלכלית לא תשתנה. חברי הכנסת הודיעו לראש הממשלה כי במידה ושמחון ימשיך להתבטא כפי שעשה בעבר כנגד משפחות ברוכות ילדים או לפעול כנגדם בנושאים כלכליים, הרי שהם לא יעברו על כך לסדר היום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר