השר בנט הודיע: אין כניסה ל'שוברים שתיקה'

שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) הודיע כי יאסור את כניסתם של אנשי "שוברים שתיקה" אל מוסדות מערכת החינוך במדינה. בנט: "מי שפוגע בחיילי צה"ל אין לו מקום במערכת החינוך" (חדשות)

שר החינוך נפתלי בנט (צילום: Miriam Alster /Flash90)

שר החינוך נפתלי בנט הודיע היום (שלישי) כי ארגון "שוברים שתיקה" לא יורשה יותר להיכנס למוסדות החינוך בארץ. ההחלטה מגיעה על רקע הסערה סביב הארגון וסביב הימצאותו של הנשיא ריבלין בכנס בו השתתפו נציגי הארגון.

לאחר התייעצות עם הגורמים המקצועיים במשרד הנחה בנט את מנכ"לית המשרד מיכל כהן לעדכן את חוזר המנכ"ל שמסדיר את הנהלים לגבי שיח חינוכי, כך שיצוין בו כי ארגונים "המסיתים נגד חיילי צה"ל, כגון שוברים שתיקה, לא יורשו להיכנס לבתי ספר".

"ילדינו נשלחים למערכת החינוך כדי לעודד אותם לערבות הדדית, ולא לפגיעה בחיילי צה"ל", הסביר בנט. פעולתם של שוברים שתיקה גרמה להוצאת דיבתה של ישראל בעולם, כשהם שמו לעצמם למטרה לפגוע באחיהם, המגנים עלינו. שקרים והסתה נגד צה"ל - לא בבית ספרנו".

ההחלטה הינה חלק ממה שנראה כמתקפה משולבת כנגד הארגון, זאת כאמור לאחר הסערה סביב הנשיא ריבלין ולאחר ההחלטה של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון שלא לאפשר לאנשי הארגון להופיע בפני חיילי צה"ל.

כזכור, יעלון תקף שלשום את "שוברים שתיקה" וכתב בין היתר: "מדינת ישראל מגבה את הלוחמים והמפקדים שיוצאים להילחם למענה, ונדע להגן על כל אחד מהחיילים במידה וגורם כזה או אחר ירדוף אותם וינסה לפגוע בהם בזמן שהותם בחוץ לארץ. אין לנו כל כוונה להתפשר במאבק למען חיילי צה"ל. נעמיד לרשות מי מחיילינו שיירדף את כל האמצעים שיש ברשותנו כדי להגן עליו".

יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון הגיבה להחלטה של שר החינוך ואמרה: "גם בנט נסחף בגל הפופוליזם וההתלהמות של 'אם תרצו' וחבר מפלגתו רונן שובל. ההחלטה לא לאפשר לארגון 'שוברים שתיקה' להיכנס לבתי ספר חותרת תחת החינוך לדמוקרטיה ופלורליזם, והצורך לטפח ביקורתיות בקרב בני נוער. חשוב שדווקא צעירים העומדים בפני גיוס יכירו בחשיבות ובחיוב של חשיפה והתראה על עוולות וחריגות בפעילות הצבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר