"זו התרת דם"

מנהלי ארגוני שמאל התלוננו במשטרה על הסתה בסרטון "השתולים"

מנכ"ל הוועד הציבורי נגד עינויים ישי מנוחין, המוצג כמגן על מחבלים בקמפיין השתולים של אם תרצו, הגיש תלונה במשטרה בגין הסתה לרצח. אם תרצו: "עוד לא חשפנו מאית מפעילותיו" (חדשות בארץ)

(צילום: מתוך הסרטון)

סערת "השתולים": סרטון קמפיין ה"שתולים" של ארגון הימין אם תרצו, המציג את מנהלי ארגון השמאל הקיצוני כמי שמגנים על מחבלים, ממשיך לעורר סערה, וכבר הוגשו תלונו במשטרה בגין הסתה.

אחד ממגישי התלונות, הוא ד"ר ישי מנוחין, מנכ"ל הוועד הציבורי נגד עינויים, המוצג גם הוא בסרטון, "כשהסרט יצא זה כבר עבר את גבול חופש הביטוי ונכנס להסתה", אמר ל-ynet.

"הם לא תוקפים את הארגון, הם לקחו אותי באופן אישי ושמו תמונה מעוותת, ומצביעים עליי ככזה שמגן או מאפשר למחבל לא לחשוש לפגוע בנו, זו התרת דם. זו הסתה בוטה שמנצלת פחדים שיש לכולם ברחוב כדי לגרום לאנשים לשנאה כלפיי ורצון לפגוע בי וכיוצא בה. אני חושש שיפגעו בי פיזית בעקבות הסרטון. לא שאני אפסיק לעשות את מה שאני עושה, אבל יש חשש בהחלט".

קמפיין השתולים של "אם תרצו"

גם המוקד להגנת הפרט, שלא מופיע בסרטון, הגיש תלונה במשטרה. מנכ"לית הארגון דליה קרשטיין, שיגרה מכתב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, וקראה לו לפתוח בחקירה,

"אין ולא יכול להיות ספק כי פרסומים אלה, המכוונים נגד אנשים פרטיים, אינם חוסים תחת הגנת חופש הביטוי שכן מדובר בשיסוי ובהסתה פרועה ומשולחת רסן, המסכנת את שלומם האישי וביטחונם של עובדי הארגונים 'המככבים' בקמפיין".

לדבריה, "הצגת עובדי הארגונים כאויבי הציבור ואויבי העם - ובפרט בימים בהם נושבת רוח רעה נגד העוסקים בהגנה על זכויות אדם ונגד המשמיעים עמדה אחרת - מקבלת משמעות חמורה פי כמה, ומגבירה את האפשרות לעשיית מעשה אלימות נגדם. כמקובל, לצערנו, לאחרונה במקומותינו. לא ניתן להותיר פרסומים מסוכנים אלו ללא כל תגובה וללא נקיטת צעדי אכיפה מצד הרשויות. אי התערבות מיידית במסרים חמורים אלה, אינה אלא הכשרתם והפקרת דמם של ארגוני זכויות האדם ועובדיהם".

עמותת "אם תרצו" מסרה בתגובה לדברים: "עוד לא חשפנו אפילו חלק מפעולותיו של מנוחין נגד חיילי צה"ל. מר מנוחין התמים קרא לחיילי צה"ל פושעי מלחמה, וייחל למעצרם ולשפיטתם, אז שלא יעז להטיף לאם תרצו. הסרט הוא רק דקה ולכן לא הספקנו להכניס אפילו מאית מפעולות 'השתולים' נגד חיילי צה"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר