625 אלף שקלים

המדינה תובעת את מביימי החטיפה סמוך לקרית ארבע במאות אלפי שקלים

הפרקליטות ומשרד הביטחון הגישו תביעה אזרחית נגד ניב אסרף שביים את חטיפתו לפני כשמונה חודשים יחד עם חברו ערן נגאוקר. המדינה תובעת כ-625,000 שקלים בגין הנזקים שנגרמו (חדשות)

ניב אסרף (צילום: פלאש 90)

בצעד נדיר - תביעה אזרחית נגד מביימי החטיפה: חודשים לאחר שפרקליטות המדינה הגישה כתב אישום נגד ניב אסרף שביים את חטיפתו לפני כשמונה חודשים יחד עם חברו ערן נגאוקר, שנאשמו במסירת מידע כוזב ובקבלת דבר במרמה, הגישה פרקליטות המדינה יחד עם משרד הביטחון תביעה אזרחית כספית לפיצויים.

התביעה הוגשה על ידי פרקליטות מחוז דרום, בשם משטרת ישראל ומשרד הביטחון, הנה תביעה כספית בסך של כ-625,000 שקלים, התביעה דורשת מהנאשמים לפצות את המדינה בגין נזקים כלכליים שנגרמו למדינה בעקבות ביום החטיפה שהקפיצה את כל כוחות הביטחון למשך שעות וגרמה להפעלת אמצעי מודיעין מיוחדים ויקרים.

על פי כתב התביעה, אסרף ונגאוקר תכננו בפרטי פרטים את "חטיפתו" של אסרף ליד חברון, כשהחיפושים נמשכו במשך כ-8 שעות, עד לפענוח המקרה, הוליכו שולל את כוחות הביטחון, המשטרה ואת הציבור כולו. בעקבות דיווח כוזב על ה"חטיפה".

במהלך החיפושים, בשל החשש לחיי אדם, הופעל נוהל חירום, במסגרתו הוקפצו לאזור כוחות ביטחון רבים שכללו כאלף חיילים, לוחמי יחידות מיוחדות, כלי טיס ייעודיים ועוד וכן החלו סריקות בכפרים הסמוכים למקום, תוך הטלת מגבלות על תנועת תושביהם. במספר מקרים, יודו אבנים לעבר כוחות הצבא שסרקו את האזור בחיפושים.

בכתב התביעה נכתב כי "התנהגות הנתבעים הייתה חמורה במיוחד, נוכח פעילותם המתמשכת להטעות את המשטרה וכוחות הביטחון ולהכביד על עבודתם, כאשר מעבר לנזק הכלכלי, עסקינן בפגיעה בביטחון הציבור בשל הטרדת כוח משטרתי וצבאי שלא לצורך, בימים של מצוקת כוח אדם ומשאבים מדולדלים העומדים לרשות התובעת, בזריעת בהלה ובסיכון הציבור".

במסגרת התביעה, מבקשת המדינה מביהמ"ש להורות לנתבעים ביחד ולחוד על תשלום פיצוי בגין הוצאות חיפושים בסך של 624,417 שקלים. הפרקליטות מבהירה כי סכום התביעה אינו משקף את כל ההוצאות שהמדינה הוציאה וכי הנזק הכלכלי שנגרם למדינה כתוצאה ישירה מהתנהלות הנתבעים גדול פי כמה וכמה מהסכום הנתבע.

כזכור, לפני כחצי שנה הוגש כתב אישום פלילי נגד אסרף ונגאוקר, כאמור בחשד למסירת מידע כוזב ולקבלת דבר במרמה. בכתב האישום נכתב כי "בהגיעם לקריית ארבע תכננו השניים כיצד יביימו את ההיעלמות וחיפשו אחר מקום מסתור. בשלב מסוים, כפי שסיכמו, יצא ניב אסרף למקום המסתור שבחר ונשאר שם כשהוא משאיר את מכשיר הטלפון הנייד ברכב, וזאת בכדי למנוע את איכונו. בהתאם לתכנון, יצא ערן נגאוקר מקרית ארבע, עצר בצד הדרך, הוציא אוויר מגלגל הרכב, החליף לגלגל הרזרבי שהיה בתא המטען ופנה חזרה לכיוון קרית ארבע.

"בהגיעו לכניסה לקריית ארבע, ניגש לרכב משטרתי שעמד בצד הדרך ודיווח לשוטר דיווח כוזב, לפיו חברו ירד מרכבו, צעד לעבר כפר ערבי ולא שב משם בחלוף כחצי שעה. השוטר הורה לו להתקשר למוקד 100, ונגאוקר עשה זאת, ביודעו כי מדובר בדיווח כוזב וזאת במטרה להביא להקפצת כוחות משטרה וצבא רבים למקום שיתחילו לחפש את חברו ולצורך פרסום דבר החשד לחטיפה באמצעי התקשורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר