"להכשיר המשך העינויים"

שב"כ: "מאשרים שחלה התקדמות בחקירת הפיגוע בדומא"

בשב"כ מאשרים הבוקר כי חלה התקדמות בחקירת הרצח בכפר דומא, אולם על כל הפרטים חל צו איסור פרסום. עו"ד איתמר בן גביר מאשים כי מדובר ב"ניסיון בוטה להכשיר את לב השופטים" (ארץ)

(צילום: מרים אלסטר)

פרשת הרצח בדומא: בשב"כ ובמשטרה הודיעו הבוקר (ראשון) כי חלה התקדמות בחקירת בפרשת רצח משפחת דוואבשה בכפר דומא.

בהודעת השב"כ נאמר: "אנחנו מאשרים שבימים האחרונים חלה התקדמות בחקירת הפיגוע בדומא". אולם כל הפרטים על ההתפתחות נמצאים תחת צו איסור פרסום, זאת למרות שבתקשורת הפלסטינית מדווחים הבוקר ככל הנראה על ההתפתחות.

עורכי הדין של עצורי דומא: "עונו בחקירה", השב"כ: "הכפשות"

מנגד עורכי הדין של העצורים היהודים, טוענים כי מדובר בניסיון של השב"כ לקראת הדיון בבג"ץ על הערר שהגישו על האיסור של העצורים לפגוש את עורכי דינם.

עו"ד איתמר בן גביר מסר: "ההדלפה של שירות הביטחון הכללי על התקדמות בחקירת דומא, היא נסיון בוטה להכשיר את לב השופטים בדיון בבג"צ להמשיך את העינויים שנעשים בנחקרים. אינני יודע אם יש התקדמות משמעותית אך הערכתי שאם הייתה התקדמות כזאת צו איסור המפגש היה מוסר והשב"כ לא היה מונע ממני לראות את מרשי, אם יש התקדמות אין טעם לאיסור מפגש עם עו"ד".

ההפגנה מול בית ראש השב"כ (צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

מארגון חוננו המייצג את העצורים נמסר: "עינוי של יהודים קטינים במרתפי השב"כ אינו מתקבל על הדעת בשום אופן. כל אזרח בישראל שהיה עובר עינויים צורבים כאלו, ועוד מצד בני עמו, היה מספק לחוקריו את הסחורה. לצערנו, חקירת הארוע בדומא נמצאת תחת צווי איסור פרסום ולכן הציבור בישראל טרם נחשף לכל התנהלות גורמי החקירה בתיק. אנו בטוחים כי זכות הציבור לדעת את הפרטים, לב יהודי לא יוכל להישאר אדיש לפרטים אלו. ולא יוכל לקבלם בשום צורה.

"נזכיר כי חלק מהחשודים עדיין אינם רואים עו"ד חלקם כבר מעל 20 יום, שיטות החקירה האכזריות והבלתי חוקיות, וכן את התנהלות שרות הביטחון הכללי שעוד תדובר ככל הנראה. ועוד לא הזכרנו את המידע שהביא ח"כ רטאס. כל אלה יביאו למצב שלעולם לא נדע את האמת שמאחורי הארועים בדומא."

אמש, השתתפו מאות בני אדם בהפגנה מול ביתו של ראש השב"כ יורם כהן בשכונת רמות, בדרישה להפסיק את העינויים שעוברים העצורים.

ההפגנה מול בית ראש השב"כ (צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

במקביל, עו"ד בן גביר הגיש עתירה דחופה לבג"ץ בדרישה להפסיק את ההתעללות באחד העצורים שעדיין נאסר עליו מפגש עם עורכי דינו. בעתירה נכתב: "התעללות זאת מנוגדת לחוק במדינת ישראל ובין היתר היא כוללת אלימות פיזית, מניעת שינה, פגיעות באברים רגישים וכן הלאה. החוק במדינת ישראל כמו גם חוקי המשפט הבינלאומי לא מתירים התעללות כזאת, ודאי לא במצב בו נמצאת החקירה כרגע. ערכי היסוד של השיטה הדמוקרטית מחייבים התערבותו של בית משפט זה.

מסיבת העיתונאים של עו"ד העצורים (צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

"ערכי הצדק ביהדות מחייבים אף הם התערבות של בית משפט זה. חקירת שירות הביטחון הכללי לא תוביל למציאת האשמים ולחשיפת הפרשה, אלא לכל היותר למציאת שעירים לעזאזל שיודו במעשים לא להם והכל כדי למנוע המשך ההתעללות והפגיעה. לאור העובדה כי נמנעת עדין הפגישה בין הח"מ לבין העותר, נאלץ הח"מ להגיש עתירה זאת, ללא תצהיר אם כי היה שמח מאוד לפגוש את לקוחו ולהחתימו על תצהיר. אשר על כן ולאור כל האמור לעיל יתבקש בית המשפט הנכבד לקבל את העתירה ולהוציא צווי ביניים. כן יתבקש בית המשפט הנכבד לקבוע דיון עוד הערב! כאשר עסקינן בדיני נפשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר