יש הבנות על מע"מ אפס

דרעי ל"כיכר השבת": "השקופים היום, פחות שקופים" • צפו

השר לקידום הפריפריה אריה דרעי ושר האוצר משה כחלון הכריזו על ההבנות ב"מע"מ אפס". בשיחה עם "כיכר השבת" מונה דרעי את ההישגים ואומר כי "היום השקופים הם פחות שקופים" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילומים: כיכר השבת. תמונה: פלאש 90)

יש הסכמה על "מע"מ אפס": יו"ר ש"ס, השר לקידום הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי, הגיע בצהריים (ראשון) להבנות עם שר האוצר משה כחלון על הנחה של 17% אחוזים במע"מ של התחבורה הציבורית ובמים וכן הטבות בחשמל.

השניים קיימו מסיבת עיתונאים משותפת בה הכריזו על ההבנות אליהן הגיעו, כשהעיקרית שבהן שכל ההסכמות יועברו בחקיקה בכנסת, מה שיקשה על ביטולן בעתיד.

השר דרעי פירט את ההנחות עליהן הוסכם עם משרד האוצר, ראשית ביטול המע"מ על התחבורה הציבורית, שיגיע לציבור כהנחה של כ-17%. בנוסף, תהיה הפחתה בשיעור המע"מ על מים לאוכלוסיות חלשות. לגבי החשמל הסביר דרעי, כי בהפחתת החשמל הקרובה, תגולם גם הנחה של עשרות מילוני שקלים לאוכלוסיות חלשות.

דרעי הוסיף, כי ההנחות בתחבורה ציבורית ובמים יגיעו לכנסת כחקיקה בשלוש קריאות, ולא רק בהחלטת ממשלה אותה ניתן לבטל בקלות. כחלון הביע תמיכה בהצעות של דרעי ואמר: "עם ההצעות שלך אי אפשר להגיד לא כי הן באמת באות מהמקום הכי טהור שיש".

השר אריה דרעי במסיבת העיתונאים

מיד לאחר מסיבת העיתונאים המשותפת, שוחח השר לקידום הפריריה, הנגב והגליל, אריה דרעי, עם "כיכר השבת", סיפר על ההישג ועל היעדים הבאים שלו.

מה הבשורה שלך היום?

"מה שהבטחנו קיימנו, ברוך השם. אחרי שהעברנו את הצעת החוק לשכר המינימום, דאגנו לשבע מאות מיליון שקל לדיור הציבורי, הבטחה שלישית שהייתה הכי קשה - הורדת המע"מ, זה היה קשה מאוד, מאבק יחיד נגד כולם, היום למעלה ממיליארד שקל לשכבות החלשות.

כחלון, דרעי ואיציק כהן

"17 אחוז הנחה בתחבורה ציבורית, בתעריפי המים וגם עוד הנחות בחשמל ובחקיקה, אי אפשר לבטל את זה, בשלוש קריאות, אני שמח שקיבלנו את כל זה למרות שעל פי ההסכם הקואליציוני היה מגיע לנו...".

אתה מרגיש שהשגת את מה שרצית?

"כן ודאי, יותר מזה, כיון שבהסכם הקואליציוני היה מגיע לנו רק 650 מיליון שקל, וזה רק לבד על התחבורה הציבורית. הוספנו היום עוד למעלה משלוש מאות מיליון שקל על המים, בגלל שהגעתי להבנה עם שר האוצר, ואני שמח שהממשלה גיבתה אותנו בזה, אני מקווה שבימים הקרובים החקו יעבור בכנסת".

מה היעד הבא שלך?

"יש לי עוד המון. זה תחילת הדרך. קודם כל חשוב שאנחנו מתווים את הדרך, יש עכשיו שכבות חלשות במדינת ישראל שכולם ברוך השם רוצים לעזור להם, זה לא היה קיים לפני חצי שנה - שנה, דיברו רק על מעמד הביניים ומעלה, עכשיו כולם מבינים שצריכים להתמודד עם האוכלוסיות החלשות, ואני שמח שזה השיח עכשיו".

לסיום, אתה בדרך למשרד הפנים?

"אני רק רוצה לומר דבר אחד, שהשקופים היום הם פחות שקופים קצת, קצת אודם עלה להם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר