אַשְׁרֵי מִי שֶׁגָּדֵל בַּתּוֹרָה

התקציבים גדלו? כוללים רבים הכפילו את מלגת האברכים

לאחר תלונות אברכים כי למרות השינויים בתקציבים הם אינם מרגישים כל הבדל, מתברר כי בעשרות כוללים החליטו להכפיל החודש הזה את המלגה לאלפי אברכים בעקבות הגדלת התקציבים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אברכי כולל. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (באדיבות המצלם)

לאחר תלונות אברכי כולל רבים, שהובאו ב"כיכר השבת", על כך שלמרות ההישגים של נציגי הציבור החרדי בהגדלת התקציבים לכוללים ולישיבות הרי שהם עצמם אינם חשים זאת ולא מקבלים העלאה בסכומי המילגות, מתברר הבוקר (רביעי) כי בכוללים רבים הוחלט להעניק דווקא לאברכים חלק מהכספים וכעת הם קיבלו את משכורותיהם המוגדלות.

בכולל "חזון איש" בבני ברק קיבלו האברכים בחודש האחרון תשלום על שתי משכורות, זאת בעקבות כניסת התקציבים לחשבונות הבנק של מנהלי הכולל.

גם בישיבת פוניבז' החליט נשיא הישיבה הגר"א כהנמן שהחלוקה של המילגות לאברכים שמתקיימת היום בכולל פוניבז' תכלול תוספת כפולה.

בנוסף לכך גם בכולל בעיר העתיקה המונה כאלף אברכים של הגאון רבי אביגדור נבנצל יקבלו האברכים את המילגה והתוספת שהתקבלה ויקבלו זאת אליהם אל חשבונם הפרטי.

בנוסף מתברר כי הבשורה מגיעה גם לציבור החסידי ובאיגוד מוסדות ויז'ניץ, האחראי על מלגות של אלפי אברכי רשת הכוללים של החסידות, פרסמו כי "בימים אלו הוחזרו לקופת האיגוד סכומי תמיכה ע"י השלטונות מתוך כלל תקציבי המילגות שקוצצו ע"י השלטון הקודם".

מודעת ה'איגוד'

באיגוד מציינים כי אמנם המוסדות לקחו על עצמם את הקיצוצים הקשים בשנתיים האחרונות וספגו הכל ללא פגיעה באברכים אך עם כל זאת "הוחלט כעת להקצות סכום נכבד מהתקציב שהתקבל שישמש לטובת צימצום הפער ואיזון המילגות החודשיות".

באיגוד מבשרים כי "בהתאם לכך שמחים אנו להודיע שבשבוע הקרוב יקבלו אברכי הכוללים עמלי התורה מילגה נוספת לחשבונות הבנק (עבור חודש אוקטובר) ובמהלך השבועיים הקרובים תופקד מילגה נוספת (עבור חודש נובמבר)".

גם בכולל שבנשיאות הגר"ש מרקוביץ השלימו הבוקר את המילגה רטרואקטיבית. הרב ידידיה פרקש מנהל הכולל פרסם הודעה על זיכוי חשבונות האברכים בסך 2,500 שקל, השלמה שהתקבלה בחשבונות הבנק שלהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר