פיגוע רצחני בלב תל אביב

יצא עם קוראן למסע טבח: המחבל מת"א עדיין מסתובב חופשי

יממה לאחר הפיגוע הרצחני שגבה את חייהם של אלון בקל ושמעון רוימי הי"ד, המחבל עדיין לא נלכד. אלפי אנשי ביטחון משתתפים במצוד אחריו. אביו: "לא יודע מהיכן נפל עלינו האסון הזה" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
החיפושים אחר המחבל (צילום: Esther Rubyan/Flash90)

יממה לאחר פיגוע הירי הרצחני בלב תל אביב, כוחות הביטחון ממשיכים גם הערב (מוצ"ש) במרדף אחר המחבל שהצליח להימלט מהזירה בה טבח בני בני אדם ופצע מספר בני אדם נוספים. במהלך סוף השבוע הותר לפרסום כי נרצחי הפיגוע הם אלון בקל בן ה-26 מתל אביב ושמעון רוימי בן ה-30 מאופקים.

הנרצחים: שמעון רוימי ואלון בקל (מתוך פייסבוק)

במרדף אחר המחבל משתתפים אלפי אנשי כוחות הביטחון, בהם אנשי משטרה, שירות הביטחון הכללי ושוטרי משמר הגבול. המשטרה ממשיכה בבדיקה אם המחבל פעל באופן עצמאי או שהיו לו שותפים שסייעו לו לבצע את הרצח.

סגן ניצב הילה חמו, דוברת משטרת מחוז תל אביב מסרה מוקדם יותר כי "מדובר באירוע קיצון מורכב וייחודי, שבו אלמוני חמוש יצא למסע טבח חסר אבחנה בלב רחוב הומה. מיד עם קבלת הדיווח הראשוני המשטרה פצחה במאמץ עליון, בדגש למהלכים מודיעיניים וחקירתיים רחבי היקף, בצד תגבור כוחות מאסיבי באזור. לשטח הוקפצו יחידות מיוחדות, המתמחות באיתור מפגעים ובנטרולם כשהמאמץ המרכזי הוא לאתר את המפגע ולנטרלו".

רגעי הירי (מצלמות אבטחה)

עוד נמסר כי "המצוד אחר המפגע ימשיך עד לרגע מעצרו. מתחילת האירוע מבוצעות, מסביב לשעון, פעולות מודיעין וחקירה מגוונות בשיתוף פעולה עם יתר גופי הבטחון במטרה לחשוף את מלוא מימדי האירוע, לרבות האפשרות לקורבן בזירה נוספת".

המשטרה ביקשה מהציבור "להמשיך ולגלות עירנות, לא להסס ולדווח מיד על כל תרחיש או אדם חשוד. בכל שטח שבו תתבצע פעילות משטרתית יש להקפיד ולהישמע להוראות השוטרים במקום".

(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

אביו של המחבל: "לא יודע מהיכן נפל עלינו האסון הזה"

כזכור, הפיגוע אירע אמש סמוך לשעה 15:00, אז הגיע המחבל לרחוב דיזנגוף ותועד על ידי מצלמות אבטחה כשהוא נכנס לחנות למזון אורגני. בהמשך הוא יצא מהחנות עם הנשק והחל לירות לעבר בני אדם שישבו בסמוך. הוא ירה עשרות כדורים ונמלט מהמקום. בתיק שהשאיר המחבל בחנות הטבע נמצא ספר קוראן.

היורה יוצא למסע הטבח הרצחני מחנות הטבע (מצלמות אבטחה)

במקביל, כשעה לאחר מכן, נמצאה גופתו של נהג מונית בשם אמין שעבאן בצפון תל אביב, המשטרה בודקת אם יש קשר בין שני המקרים. על חקירת האירועים הוטל צו איסור פרסום.

אביו של המחבל זיהה אותו בעקבות סרטוני מצלמות האבטחה שפורסמו בערב שבת ופנה למשטרה. מחשב שהיה בבית המשפחה הוחרם ואחד מאחי המשפחה נעצר. עם זאת, המחבל עדיין לא נלכד.

אב המחבל סיפר בשבת כי "אחרי הפיגוע קיבלתי שיחת טלפון מחבר. הוא שאל אותי 'איפה הנשק שלך?'. אמרתי בכספת. הוא חזר ואמר שיש פיגוע בתל אביב ואומרים שהירי בוצע מהנשק שלך. ישר הלכתי לבדוק את הנשק ולא מצאתי אותו".

נהג המונית שנמצא ירוי (מתוך פייסבוק)

"הכספת גם נפתחה כרגיל בלי לפרוץ אותה. הבנתי שבני לקח איתו את הנשק עם המחסנית. התקשרתי לבני השני ושאלתי אותו על אחיו והוא לא ידע דבר. אני עובד כשומר ומחזיק נשק על-פי חוק ותמיד שומר אותו בכספת ובלי זלזול. לא יודע איך בני פתח את הכספת ולקח את הנשק".

"חשוב לי עכשיו שהם יגיעו לבן שלי ויעצרו אותו כי הוא עדיין חמוש, וכמו שהוא רצח שני אנשים יכול להיות שהוא ירצח עוד אנשים. אני מודאג ואני רוצה כבר לשמוע שהוא בידי המשטרה. נשארתי בתחנת המשטרה עד 06:00 בבוקר. ישר אחרי שראיתי את תמונתו נסעתי לתחנת משטרת עירון והודעתי להם שמדובר בבני. אני המום וכולנו מגנים את האירוע. אני לא יודע מאיפה נפל עלינו את האסון הזה. בני היה מטופל נפשי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר