פרשת הרצח בדומא

ישיבה דתית, מאחזים והתקרבות לברסלב: הכירו את עמירם בן אוליאל

עמירם בן אוליאל הואשם בפיגוע הרצחני בכפר דומא. "כיכר השבת", מגיש את הפרופיל של בן רב בהתנחלות שלמד בחברון, התחבר לנוער הגבעות והתקרב ל"שובו בנים", "מאמין בחפותו" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |

פרשת הרצח בכפר דומא: לפי כתב האישום בפרשה שהוגש הבוקר, עמירם בן אוליאל, הוא האדם היחיד שביצע את הרצח לבדו, לאחר ששותפו לתכנון לא הגיע למקום המפגש. "כיכר השבת", מגיש את הפרופיל של הצעיר שגדל בציונות הדתית, עבר לנוער הגבעות והתקרב לברסלב.

בן אוליאל, בן 21, תושב ירושלים, הוא בנו של הרב ראובן בן אוליאל, המכהן כרב היישוב כרמי צור. בצעירותו למד בישיבת "מעלה חבר" שבדרום הר חברון, הנחשבת לנמנית על המיינסטרים של הציבור הדתי לאומי.

במהלך השנים עזב את הישיבה, והתחבר אל נוער הגבעות, והתגורר במאחזים שונים, בהם גם ב"מעלה מגרון", שם התגורר בשכנות להוגה רעיון "המרד" מאיר אטינגר.

לפני כשנה וחצי נישא לרעייתו, אוריה, ולזוג נולדה בת. אחרי נישואיו החל להתקרב יותר לאנשי קהילת שובו בנים של ברסלב.

לפני כשלושה חודשים, אחרי הפיגוע, נכנס ללמוד באחד מהכוללים של שובו בנים, בראשו עומד הרב מיכאל גול, מתלמידיו של מנהיג הקהילה הרב אליעזר ברלנד.

אל הכולל ברחוב עדו הנביא בשכונת מוסררה הגובלת עם שכונת מאה שערים בירושלים, הגיע עמירם מידי בוקר במשך מספר שבועות ולמד בחברותא עם אברכים הלומדים בכולל מספר שנים. אותם אברכים לא ידעו על עברו של בן אוליאל ועל מעשיו בעבר, אז נחשד כמה פעמים באירועי תג מחיר.

אברכים בכולל מספרים על אדם נעים הליכות שמיעט בדיבור והיה שקוע בלימוד הגמרא מכניסתו ועד יציאתו מבניין הכולל. "הוא לא היה חבר שלנו, אבל בהחלט בחור שכל הזמן רצה ללמוד יותר ויותר. חשבנו שהוא אולי מנסה להתקרב לחסידות ברסלב אבל אחרי תקופה הוא עזב אותנו", אמר אחד מאברכי הכולל ל"כיכר השבת".

"כששמעתי הבוקר שהוא החשוד המרכזי ברצח , לא האמנתי ואני עדיין לא מאמין שהוא יעשה מעשים מטורפים כאלה. אני מאמין בחפותו. לא מתאים לו לרצוח בני אדם. זה לא האיש", הוסיף.

נגד בן אוליאל, הוגש כתב אישום המייחס לו, שלוש עבירות רצח, שתי עבירות ניסיון רצח, שתי עבירות הצתה וקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני. כתב האישום חושף כיצד תכנן את הפיגוע וכיצד הגיע באותו לילה אל כפר דומא, מצוייד בבקבוקי תבערה, אותם השליך אל הבית במטרה לרצוח את יושביו.

הוריו של בן אוליאל פרסמו הודעה מצולמת בה אמרו: "אנחנו הוריו של עמירם, מזועזעים והמומים מהחשדות המיוחסים לבננו האהוב. אנו מאמינים בחפותו של בננו, שתתברר בבית המשפט, ומקווים שבית המשפט ייחשף להתעללות הקשות אותם עבר במהלך השבועות בה נחקר. אנחנו מבקשים להדגיש כי אנחנו מתנגדים לאלימות ולפגיעה נגד בני אדם".

עורך דינו איתמר בן גביר אמר: "כתב האישום אינו סוף פסוק אלא פתיחתה של תיבת פנדורה שהשב"כ פותח, מציע לשב"כ לא למהר לחגוג, פרשות קו 300, תיק עמוס ברנס ואפילו הבר נוער, מלמדות שיש מקרים שהמערכת עושה הכל כדי להוכיח שפענחה פשע גם במחיר של הפללת חפים מפשע.

"מרשיי חפים מפשע, מרשי עמירם בן אוליאל, לא מסר הודאה במשטרה. ורק כתוצאה מעינויים נשבר בחקירת שב"כ, אם השב"כ טוען שאין עינויים יתכבד וימסור לנו את כל קלטות מרתפי השב"כ. גם הקטין שאני מייצג עבר התעללות קשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר