ההודאה, הפרטים והשחזור

עמירם בן אוליאל פעל לבד? כך פוענח הרצח בכפר דומא

לאחר הגשת כתב האישום נגד עמירם בן אוליאל, הנאשם בפיגוע בכפר דומא, מתבררים הפרטים מהחקירה, במהלכה מסר פרטים מוכמנים שרק הרוצח ידע •האם באמת הוא פעל לבדו? (חדשות)

פענוח הרצח בכפר דומא: יום לאחר הגשת כתב האישום נגד החשוד המרכזי ברצח, עמירם בן אוליאל, מתבררים פרטים חדשים מהחקירה ומחומר הראיות נגדו.

על פי הדיווחים, בן אוליאל היה כבר בראשית החקירה אחד החשודים המרכזיים, כמה חודשים לפני שנעצר, הגיעו חוקרי השב"כ לביתו והחרימו את נעליו, זאת לאחר שזוהתה טביעת הנעל ביציאה מכפר דומא.

קצת אחר כך נעצר הקטין, א.א., שהואשם בתכנון הפיגוע, והוא מסר בחקירתו פרטים רבים על אירועי תג מחיר בהם היה מעורב.

לפני כשלושה חודשים, גילו החוקרים כי בן אוליאל עבר לירושלים, וכפי שדיווחנו אמש ב"כיכר השבת", התקרב לקהילת "שובו בנים" של ברסלב. הדבר עורר את חשדם של החוקרים, שהבינו כי אירוע משמעותי כלשהו גרם לו לעבור את השינוי הזה בחייו ולעזוב את הגבעות.

לפני למעלה מחודש הוא נעצר ונחקר, בתחילת החקירה הוא כלל לא הגיב ולא יצר קשר עין עם חוקריו, בשלב זה הפעילו חוקרי השב"כ שיטות חקירה קשות, כשבשלב מסויים אף השתמשו לראשונה נגד יהודים בנוהל "פצצה מתקתקת".

לקראת סיום החקירה, נשבר בן אוליאל ובמסגרת ההודאה והשיחזור, סיפק פרטים מוכמנים שרק הרוצח שהיה בזירה באותו הלילה יכל לדעת.

בין היתר סיפר בן אוליאל לחוקרים, כי לצורך בקבוקי התבערה השתמש בקבוקי בירה ירוקים, דבר שתאם את שברי הזכוכית שנמצאו בזירה, זאת מבלי שהחוקרים ציינו זאת בפניו. בנוסף, סיפר כי במהלך ההימלטות מהכפר מעד ונפל, גם פרט זה תאם את עדויות השכנים הערבים.

בשלב זה הוא נלקח לשחזור בכפר דומא, אחד החוקרים סיפר כי "בהתחלה הוא לא זיהה את המקום, אבל כשנכנסנו פנימה והתקרבנו לבית של משפחת דוואבשה הוא התחיל למסור פרטים על המקום. הוא תיאר למשל את מכונית הסקודה השחורה של בני משפחת דוואבשה, וסיפר כיצד ניסה להגיע לבית מכיוון מסוים אך נתקל בערימה של זבל ונאלץ לחזור על צעדיו. אחר כך הוא סיפר כיצד שלף את הספריי וריסס כתובות נאצה, לפני שהחל לחפש חלון שניתן להשליך דרכו את בקבוק התבערה. הוא סיפר איך ראה את התריס בחלון השלישי, ואז הסיט את הווילון והשליך הבקבוק".

'אחרי שהצבא הגיע המתנחלים עזבו את דומא'

יחד עם זאת, עולות שאלות קשות על כתב האישום, לפיו בן אוליאל פעל לבסוף לבדו, לאחר שהקטין שעמו תכנן את הפיגוע, לא הגיע למקום המפגש. אולם, ממסמך חסוי שנחשף ב-ynet וידיעות אחרונות, ונאסר עד כה לפרסום, עולה כי בזירה היו עוד כמה מתנחלים.

מדובר במסמך ביטחוני שנכתב על ידי הגמ"ר בנימין, ומתאר את התנהלות הכוחות בליל הרצח. לפיו בשעה 3:42 לפנות בוקר אירעה ההצתה, בשעה 3:53 מדווח המסמך, כי כוחות הצבא כבר היו בתוך הכפר. 10 דקות לאחר מכן בשעה 4:03 נכתב במסמך, זיהתה תצפית של הצבא מתנחלים שהולכים בצד הצפוני של דומא לכיוון המאחז "עדי עד".

כשעה לאחר מכן מדווח הרבש"צ של עלי, כי "ישנם חמישה מתיישבים שירדו מרכב משכונת גבעת הרואה והחלו בהליכה רגלית לכיוון סינג'יל. יש סיכוי שהם מעורבים באירוע".

בנוסף, שכנים שהיו עדים להצתה מעידים, כי ראו שני אנשים רעולי פנים נמלטים מהזירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר